Zuidereiland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Het heeft even geduurd maar hier zijn we weer met een verslag.

Maandag 2 januari 2017
De auto is alweer ingepakt voor vertrek. Nog even met z'n allen geluncht voordat we vertrekken. Anne had weer heerlijke pancakes gebakken.
Na het ontbijt zijn we met z'n drieën vertrokken naar Wellington.
Onderweg zijn we even gestopt bij de Huka Falls. Het is een 11 meter hoge waterval. De enorme hoeveelheid water stroomt over de watervallen en bedraagt 220.000 liter per seconde. Fantastisch om te zien hoe snel het water hier stroomt.
Het was weer tijd om door te gaan.
Onderweg hadden we aardig wat vertraging. Het was druk op de weg en we zijn een keer helemaal omgeleid omdat er een ongeluk was gebeurd.
Om 19.00 uur kwamen we dan eindelijk aan bij het Marks Menn Motor Inn Motel.
We hebben onze koffers in de kamer gezet en daarna zijn we gaan rondlopen om te kijken waar we kunnen gaan eten.
Helaas zat alles vol. De enige optie was nog domino's pizza. Hier maar even een pizza gegeten.
Na het eten zijn we naar de Embassy gelopen en daar wilden we de film Fantastic Beasts kijken, maar helaas draaide deze niet. Alleen de films die net waren uitgekomen. We hebben toen de film Passengers bekeken.
Na de film was het tijd om naar bed te gaan.

Dinsdag 3 januari 2017
Wellington:
Vanochtend stonden we net iets voor 9.00 uur al voor de Great War Exhibition.
Dit is een National Military Hertiage Trust. Ze hebben het heel erg mooi opgezet, je krijgt een duidelijk beeld van de eerste Wereldoorlog waar New Zealand een rol inspeelde. Het was indrukwekkend om te zien.
We hadden nog niet gegeten, dus het was wel tijd voor ontbijt. Hier hebben we de finale van darten gezien waar we Michael van Gerwen zagen winnen.
We zijn in de auto gestapt en we zijn naar Mount Victoria gereden.
Hier zijn we niet al te lang geweest, want het regende.
We zijn doorgereden naar the Papa Tongarewa het nationale museum van New Zealand. Hier ontdek je de schatten en verhalen van het land New Zealand en de inwoners onder één dak. Het is een heel groot museum met zes verdiepingen.
Na eindelijk te zijn uitgekeken zijn we de Cable Car gaan opzoeken. Deze was niet zo makkelijk te vinden. Maar uiteindelijk toch gevonden. We zijn met de Cable car naar beneden geweest het centrum in. Hier wat boodschappen gedaan en daarna weer met de Cable Car naar boven. Vanuit hier zijn we doorgereden naar de Interislander boot. We waren hier rond 17.00 uur. We moesten lang wachten tot we eindelijk op de boot mochten. Eenmaal op de boot duurde het ongeveer drie uur dat we in Picton aan zouden komen. De boot vertrok om half zeven. We hebben beetje rond gehangen op de boot en wat van het uitzicht genoten al waaide het goed op het dek.
In Picton aangekomen zijn we direct naar het AAA Marlin Motel gereden. Dit was gelukkig maar eventjes rijden vanaf de boot. We verblijven hier één nachtje en dan gaan we morgen weer verder.

Woensdag 4 januari 2017
Vanuit ons motel in Picton zijn we eerst Naar Blenheim gereden.
Hier zijn we door Seymour Square gelopen. Dit is een parkje. Bij een koffie tentje op de hoek koffie/thee gedronken.
We hebben een bezoekje gebracht aan the Wine Exhibition (Malborough museum).
Na dit te hebben bezocht zijn we doorgereden naar de Makana chocolat factory. De chocolade die ze hier hebben is echt super lekker. En laten ze nou maar twee Makana Boutique's in New Zealand hebben. Alles wat ze verkopen wordt daar ook gemaakt met de hand.
We kunnen hier natuurlijk niet uren rond hangen dus zijn we naar Saint Clair in Blenheim gereden. Hier hebben Robert en ik (Claudia) een wijn proeverij gehad. Michaël reed en kon geen wijn proeven.
We mochten zes wijntjes proeven. We hebben vier witte wijnen en twee rode wijnen gehad.
Wijn 1: Saint Clair Godfrey's Reserve Pinot Gris
Wijn 2: Saint Clair Wairau Reserve Sauvignon Blanc
Wijn 3: Saint Clair Barrique Sauvignon Blanc
Wijn 4: Saint Clair Pioneer Block 11 Cell Block Chardonnay
Wijn 5: Saint Clair Pioneer Block 10 Twin Hills Pinot Noir
Wijn 6: Saint Clair Pioneer Block 17 Plateau Malbec
En toen HikHik dronken... Hahaha nee hoor.
Ze waren stuk voor stuk lekker, maar de één was net wat lekkerder dan de andere.
Na de proeverij hebben we er nog culinair geluncht met een heerlijk wijntje er bij.
Na de lunch was het tijd om door te rijden naar Westport. Na vier uur rijden kwamen we dan eindelijk in Westport aan. Hier hebben we het Westport Motel opgezocht wat we deze ochtend hebben geboekt. Na wat te hebben gegeten in onze motel kamer zijn we naar Cape Foulwind gereden. Ontzettend mooi uitzicht en genoten van prachtige zonsondergang. We hebben hier ook nog zeehonden gespot. Michaël dacht dat hij naast een steen stond tot dat hij wat geblaas hoorde, bleek dat hij pal naast een zeehond stond. De zeehond bleef wel lui liggen. Weer terug in het motel even gerelaxt en daarna was het tijd om op bed te gaan.
Morgen gaat de reis verder naar Hanmer Springs.

Donderdag 5 januari 2017
We zijn vanochtend in Westport even naar de beach gereden. Op de vroege ochtend waren de surfers hier al actief er stond een goeie wind op zee voor de surfers.
In Westport nog even koffie/thee genuttigd, voordat we aan onze reis naar Hanmer Springs beginnen.
In Reefton zijn we gestopt. Hier hebben we wat rondgekeken, maar ik vond het niet heel erg bijzonder daar.
We zijn onderweg nog vaak gestopt om foto's te maken en we zijn nog over de Inangahua Swingbridge gelopen.
Een paar uur verder zijn we dan eindelijk aangekomen in Hanmer Springs.
In het Larchwood Motel te zijn aangekomen hadden we wat problemen met onze boeking. We kregen een andere kamer dan we geboekt hadden. We kregen een studio waar we ons amper in konden bewegen en hier zouden we twee nachten verblijven. Maar we hadden een andere kamer geboekt. Met een boven verdieping.
Na heel veel moeite hebben we dan toch het andere appartement gekregen. Hier hebben we meer ruimte en kunnen we beter twee nachten verblijven. De kamer moest alleen nog even schoongemaakt worden, na twee uurtjes zouden we erin kunnen. Dan eerst maar even eten in Hanmer Springs en hebben we de Conical Hill gelopen van 166 meter hoog. Eenmaal aan de top heb je een fantastisch mooi uitzicht. Hier dan natuurlijk ook van genoten. Weer terug konden we eindelijk in onze motel kamer. Nog even opgezocht wat we in de omgeving kunnen gaan doen. En dan is de dag ook alweer voorbij om op bed te gaan. De tijd gaat veel te snel.

Lieve groetjes van ons

• 15 Januari 2017 - 09:25

Roelie:

Zo wat weer een leuk verslag, jullie beleven en zien veel. Ben echt heel benieuwd naar de foto,s. Wens jullie allemaal nog een fijne reis. Gr Roelie