De laatste paar dagen op het Noordereiland - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen op het Noordereiland - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen op het Noordereiland

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

24 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Zaterdag 21 januari 2017
Na een heerlijke nachtrust en ontbijt. Zijn we Nelson in geweest.
We hebben gekeken in de Christ Church Cathedral, ook dit was een mooie Cathedral van binnen. We zijn ook over de markt gelopen. Dit was een grote markt deze werd dan ook druk bezocht. Bij een klein Swedish bakkerijtje hebben we even koffie/thee gedronken en met natuurlijk wat lekkers erbij. We zitten tenslotte in een bakkerijtje.
Bij de I site hebben we nog even een motel geboekt in Picton. Het is weer het AAA Marlin Motel geworden. Hier hebben we ook geslapen toen we net van de boot kwamen vanuit Wellington.
Het is al half twaalf geweest en we moeten nog een paar uur rijden voordat we in Picton zijn.
We zijn via Nelson, Todds Valley, Hira, Whangamoa, in Pelorus Bridge hebben we even geluncht, door naar Havelock, Anakiwa en dan Picton.
Hebben we nog een stop gemaakt bij Point Scenic Reserve Manaki Paoa om hier even naar de look out te lopen. Ja hoor het begint natuurlijk weer te regenen. Hebben wij weer, de hele weg droog zij we even uit de auto hebben we weer regen. We laten ons niet kennen en lopen gewoon door.
Onderweg nog wel verschillende look outs gehad en bij sommigen zijn we gestopt en raad eens weer regen. We mochten gewoon geen foto's maken. Maar toch lekker gedaan.
In Picton aangekomen zijn we even naar Eco World Aquarium geweest. Het is er niet heel erg groot maar wel leuk om even rond te lopen.
We zijn doorgereden naar ons Motel en we kregen dezelfde kamer weer als de eerste keer.
Michaël en Robert zijn even fish en chips gaan halen wat we in ons appartement hebben opgegeten. Omdat het buiten nog steeds regent hebben we vanavond een film avondje in het appartement.

Zondag 22 januari 2017
Rond half tien waren we bij de Interislander om in te checken. Het duurde dan ook even voordat we met de auto de boot op mochten. Rond kwart over tien zaten we dan eindelijk op de boot en na half elf vertrokken we dan weer richting Wellington.
Het was een wiebelig ritje het waaide heel hard en hoe kan het ook anders het regende weer.
Rond twee uur kwamen dan eindelijk aan in Wellington. We zijn meteen doorgereden naar Whanganui. In Feilding hebben we nog even een stop gemaakt bij de Dutch Windmill, waar ze een aantal Nederlandse producten verkopen.
In Whanganui zijn we bij the Coachman's Lodge motel gestopt om te vragen of ze nog plek hadden voor drie personen. Wat een geluk er was een kamer voor ons vrij waar wij konden overnachten.
We zijn doorgereden naar Hill Elevator. Deze gaat om vijf uur dicht maar wij waren er om 16.55 uur dus mochten we nog met de Elevator om hoog. We moesten dan wel weer naar beneden lopen omdat dit het laatste ritje was van de Elevator, maar gelukkig vinden we lopen niet erg.
Boven aan gekomen hadden we een prachtig mooi uitzicht over Whanganui.
Er stond nog een toren hier zijn we dan ook even naar boven gelopen om nog meer van het uitzicht te kunnen genieten.
Weer beneden zijn we heerlijk uit eten geweest.
We hebben de avond doorgebracht in ons appartement, want het regende nog steeds.

Maandag 23 januari 2017
Voordat we onze reis verder gingen voortzetten zijn we eerst Whanganui even in geweest. We zagen dat hier een event was, the Soapbox Derby. Grappig om te zien. Alle winkels waren helaas gesloten.
We zijn gaan rijden naar New Plymouth. Onderweg hebben we een stop gemaakt in Stratford. We zijn Mount Taranaki opgereden helaas kan je niet tot aan de top rijden. Waar de parkeerplaats was konden we de top ook niet meer zien. De top was verstopt in de wolken waar regen uitkwam. Het uitzicht was ook wat beperkt naar beneden, maar gelukkig nog wat kunnen zien.
We zijn uiteindelijk maar doorgereden naar onze eindbestemming New Plymouth.
Eerst zijn we koffie/thee gaan drinken.
We zijn wezen kijken bij de Taranaki Cathedral Church of St Mary. We konden niet in de kerk omdat deze is afgesloten. Ze zijn de kerk aan het verstevigen om het risico van de aardbeving schade te verkleinen.
In de loop verder zijn we opzoek gegaan naar een motel en omdat er zoveel zijn, zijn we eerst bij de I site gaan informeren wat er allemaal vrij was.
Uiteindelijk hebben we een motel gevonden de 229 in Devon West Motel.
Na onze koffers in het appartement te hebben gezet, zijn we centre even ingelopen. We hebben gegeten bij Crowded house en bar.
Via het strand zijn we naar festival of lights gelopen. Dit was prachtig om te zien. Na hier een paar uur te hebben rondgelopen zijn we langzamerhand weer lopend naar ons Motel gegaan waar we meteen in bed zijn gekropen.

Dinsdag 24 Januari 2017
Heel even New Plymouth in om bij de Canterbury shop te kijken.
Robert heeft hier zijn nieuwe hardloop outfit gekocht, kan hij straks weer trainen voor de halve marathon.
We rijden eerst nog even naar de Rewa Rewa Bridge, voordat we onze reis verder voort zetten.
Vanaf hier konden we de top Mount Taranaki zien, het was een stralende dag met hier en daar wat wolken.
De reis gaat verder over de Forgetten World High Way. De weg is 148 km lang en een weg met heel veel bochten. Nadat we deze weg hadden gehad zijn we Inn Taumaruni even gestopt om te lunchen.
Na onze lunch zijn we doorgereden naar Mount Ruapehu. Hier hebben we rondgelopen. Helaas was de top verscholen in de wolken.
Vanuit hier konden we Mount Ngauruhoe en Mount Tongariro zien liggen. Het was weer een prachtig uitzicht.
Mount Ngauruhoe is een actieve stratovulkaan.
Mount Tongariro is een complexe vulkaan.
Mount Ruapehu is een stratovulkaan en in de krater bevindt zich een niet-permanente kratermeer.
Het is alweer vijf uur geweest tijd om door te rijden naar Erik in Putaruru.
Voordat we bij Erik zijn, zijn we nog wel twee en half uur onderweg.
In Arapuni zijn we eventjes gestopt om over de Arapuni Suspension Bridge te lopen. Vanuit hier was het nog 10 minuten rijden naar Erik.
Bij Erik aangekomen hebben we alles uit de auto geladen. Gauw pizza's in de oven zodat we nog wat avond eten in onze maag hebben.
Alvast wasjes draaien en langzamerhand de koffers weer een beetje ingepakt. Het is al laat, morgen maar weer verder met de koffers inpakken.

Groetjes van ons allen.

• 25 Januari 2017 - 06:45

Trienke:

Nog maar even genieten van de laatste dagen! Goede terugreis! Groetjes aan iedereen!

• 25 Januari 2017 - 07:13

Bianca:

Wat jammer dat jullie zoveel regen hebben de laatste sagen, nog even en jullie zijn weer op de terugweg naar huis. Deze verhalen zijn/waren al leuk om te lezen maar ben nog nieuwsgieriger naar jullie foto's en real life story!! Tot gauw lieverds en veilige terugreis naar hier! Xxx

• 25 Januari 2017 - 08:26

Ina:

Weer heerlijk genoten van jullie vakantie verhaal, ja wel jammer van de regen en de toppen in de wolken maar het plezier van de vakantie is er goed in te lezen. Ben wel benieuwd naar de nieuwe hardloop kleding van Robert.
    Een hele goede terug reis en tot in Nederland waar we te zijnerzijds de foto's kunnen bekijken. Groetjes aan iedereen van uit Duiven

• 25 Januari 2017 - 09:53

Roelie:

Inderdaad jammer van de regen maar ondanks hebben jullie veel gezien en gedaan. Geef Erik en Anne dikke knuffel van ons. Vrijdag 6.30 staan we op het vliegveld om jullie weer te verwelkomen in Nederland. Goeie vlucht en tot vrijdag.