Het Zuidereiland - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Het Zuidereiland - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Het Zuidereiland

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vrijdag 6 januari 2017
Een relaxt dagje hebben we vandaag.
De hele ochtenden/middag hebben we doorgebracht in de Hanmer Springs Thermal Pools en Spa. Het was heerlijk om hier een dagje te zijn. Ze hebben baden met verschillende temperaturen. Natuurlijk even wat verschillende baden uitgeprobeerd. Ze hebben er ook waterglijbanen. De eerste glijbaan waar ik vanaf ging, vond ik even wat minder leuk. Deze glijbaan was donker van binnen en er zat een scherpe bocht in en dat zie je dus niet dus ik knalde vol tegen de wand aan. Dat was best pijnlijk. Ik had wat last van mijn hoofd maar even rustig aan gedaan. Later kreeg ik nog een stijve nek en schouderbladen van deze klap. De tweede keer van de glijbaan ging beter.
Samen met Robert nog even in de Superbowl geweest, hier zit je samen in een band. Na vele rondjes in de Superbowl vond hij dan eindelijk de uitgang.
Verder lekker gerelaxt in de warmte baden.
Om 17.00 uur zijn we eruit gegaan. In ons appartement hebben we bekeken wat we vanavond gaan doen. Er schijnt een waterval in de buurt te zijn. Rijden we hier heen schijnt de weg vanaf 19.00 uur dicht te gaan. Dus ging dit helaas niet door.
We zijn toen off road door de bergen gereden. Prachtig om tussen de hoge bergen te rijden.

Zaterdag 7 januari 2017
De reis gaat vandaag naar Christchurch. Dit is ongeveer twee uur rijden vanaf Hanmer Springs. Onderweg zagen we in Amberley een markt. Dit bleek een Farmer markt te zijn. Het was dan ook niet heel erg groot. Nu we toch gestopt waren hebben we meteen maar koffie/thee gedronken en hebben onze reis weer voortgezet naar Christchurch.
In Christchurch aangekomen zijn we eerst naar de Willowbank geweest. Dit is een dierentuin waar onder andere de kiwi te zien is.
We hebben dan ook meerdere kiwi's in het nacht verblijf gezien. Dicht bij ons was een kiwi druk aan het heen en weer lopen en ging zich later uitgebreid wassen voor onze neus. Dit was bijzonder om te zien.
We zijn door gereden naar City Central Motel om te kijken of we hier kunnen overnachten. Hier zaten we zeven jaar geleden ook en dit gebouw stond er nog, na de zware aardbevingen. Er was gelukkig een plekje vrij.
We zijn het centrum van Christchurch even in gelopen. Onderweg kwamen we de Cadboard Cathedral tegen. Dit is de nieuwe Cathedral nadat de andere Cathedral op 22 februari 2011 door de aardbeving zwaar beschadigd is en voor de helft delen naar beneden zijn gekomen. Het is een mooie nood oplossing voor de komende tijd.
De andere kerk zullen ze gaan restaureren. Maar hier zal veel tijd over heen gaan.
De Christchurch Cathedral hebben we ook nog bekeken. In 2010 heb ik de Cathedral nog helemaal staande gezien en als je het nu bekijkt is het het gewoon zonde wat er nog van over gebleven is. Het doet toch wat met je als je de Cathedral zo ziet.
Er waren meerdere plekken in Christchurch waar geen gebouwen meer stonden of die niet meer gebruikt kunnen worden. In een deel van Centraal Christchurch is een gebied gemaakt dat bestaat uit allerlei zee containers, waar ondernemers zich gevestigd hebben. Genaamd Re:Start
We zijn nog wezen kijken in de Canterbury Museum.
Toen we weer uit het museum kwamen regende het. Desondanks zijn we toch door de Bontanic Garden gelopen. het is dan ook te groot om alles te bekijken en we wilden ons niet helemaal nat laten regen wat uiteindelijk toch is gebeurd omdat het harder begon te regenen.
We zijn toen gauw een restaurant gaan zoeken waar we een hapje konden gaan eten. Het zoeken van een restaurant ging dan ook niet zo makkelijk omdat er niet zoveel restaurants zijn.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de Irisch Pub waar we konden opdrogen en opwarmen.
Weer terug in het motel hebben we nog wat regel dingen gedaan voor de komende dagen.
Rond 21.00 uur zijn we nog naar the New Brighton geweest.
Helaas regende het maar desondanks konden we wel de verlichte pier zien en de verlichte stad.

Zondag 8 januari 2017
We hadden vanochtend wat problemen met de douche.
Het water wil niet weg lopen.
Man van het motel is erbij geweest en heeft het opgelost. Maar later bleek dat toch niet zo te zijn. Het was inzepen afspoelen en klaar anders stond de badkamer vol met water.
Na de auto weer te hebben ingepakt, zijn we naar de Gondola in Christchurch gereden. We zijn met de Gondola naar boven gaan het eind station was op 500m hoogte. Dit keer konden we wel genieten van het mooie uitzicht over Christchurch. In 2010 gingen Michaël en ik (Claudia) ook naar boven en halverwege de gondola konden we al niks meer zien van het uitzicht.
Na wat rond lopen en daar te hebben geluncht zijn we weer naar beneden gegaan met de gondola.
Het was tijd om naar het vliegveld van Christchurch te rijden om hier Erik en Anne op te halen. Rond half drie konden we met z'n allen verder rijden.
De reis gaat naar Lake Tekapo. Onderweg nog even een stop gemaakt bij Cafe time in Ashburton, zodat we weer opgeladen verder konden rijden.
Onderweg hadden we prachtig uitzicht naar de bergen. Ik hou van zulke prachtige uitzichten. Genieten doen we dan ook zeker weten.
We moesten nog even doorrijden voordat we in Lake Tekapo aan kwamen.
Wauw! Wat een ontzettend mooi uitzicht over Lake Tekapo. Ik kan hier wel uren blijven zitten om van het uitzicht en de natuur te genieten.
Er komt toch een einde aan want we moeten ons motel nog opzoeken, die we hadden geboekt. Na twee rondjes te hebben gereden hebben we het motel dan eindelijk gevonden.
Tja en toen was er een probleem(pje). De kamer die we geboekt hadden was niet meer beschikbaar. Expedia heeft het motel te laat gemaild of de man van het motel heeft de mail te laat gelezen. Tja zeg het maar, hij had die ochtend onze kamer al aan iemand anders vergeven. Hij had de mail van Expedia wel gekregen. Gelukkig kwam die beste man met een oplossing. Een ander motel had nog twee andere kamers vrij en hijzelf nog één. We zaten met z'n allen verspreid over Lake Tekapo. Niet de ideale oplossing maar we hebben in ieder geval allemaal een slaapplek.
Het was onder tussen al 20.00 uur tijd voor een hapje eten.
Na het eten zijn we nog even door de bergen gereden. Michaël heeft ons daarna gedropt bij onze slaapplekken en vervolgens zich zelf geïnstalleerd.

Lieve groetjes van ons