De vliegreis - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu De vliegreis - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

De vliegreis

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 December 2016 | Nieuw Zeeland, Putaruru

7 december 2016
Na een korte nacht, want we zijn om 4 uur opgestaan.
Stond Taxi Tapken om 5 uur op de stoep, om ons naar Schiphol te brengen. Ze hadden Michaël al opgehaald.
Rond 7 uur zijn we op Schiphol aangekomen.
We konden ons helaas nog niet inchecken, want we moesten eerst nog langs de Marechaussee.
Robert moest natuurlijk nog zijn noodpaspoort aanlaten maken. Gelukkig was dit binnen een kwartier geregeld.
Toen konden we eindelijk inchecken en gelukkig is het zo dat als je in een groep reserveert je standaard naast elkaar zit.
Nog samen met alle inzittenden van Taxi Tapken ontbeten.
Nu zijn we klaar om door de douane te gaan, afscheid genomen van Taxi Tapken. En nu daadwerkelijk door de douane gegaan.

Voordat we naar de Gate gingen hebben we nog wat Nederlandse souvenirs gekocht voor kerst met vrienden van Erik.
Nu was het tijd om naar de Gate te gaan en in het vliegtuig te stappen.
Om 10.25 was het zover, we vertrokken naar Singapore.
In het vliegtuig kregen we natuurlijk niet veel mee wat er om ons heen gebeurde in de wereld, qua tijd kregen we het natuurlijk wel veel veranderingen.
Omdat we door verschillende tijd zones reizen was het om 15.00 uur smiddags Nederlandse tijd al donker.
Maar dat was niet erg want in het vliegtuig konden we muziek luisteren, film kijken en gamen. Michaël en Robert deden natuurlijk stewardessjes plagen.
Na een lange vlucht van 11 uur kwamen we dan eindelijk aan op Singapore.

8 december 2016
Het was ongeveer 6.00 in de ochtend in Singapore.
Na een paar uurtjes te hebben rondgehangen op Singapore, wat te hebben gegeten en gedronken zijn we op zoek gegaan naar de uitgang.
We zijn met de trein naar de stad Singapore gegaan.
Toen we aan waren gekomen in de stad, voelden we direct het andere klimaat. Het was erg warm en benauwd. Zoals Michaël zei, als je er aan denkt om de deur open te doen, is je onderbroek nat.

Maar dat mocht de pret niet drukken.
We hebben namelijk een City Tour gedaan. Onze eerste stop was bij de Singapore flyer, dit is een een soort van luxe reuzenrad van ongeveer 165 meter hoog. Wij zijn. Hier met zijn drieën ingegaan.
Ja ook Robert met zijn hoogtevrees en hij vond het niet altijd even leuk.
Nu hebben we de Tour afgemaakt en zijn we weer met de trein terug gegaan naar Singapore AirPort.
Hier hebben we nog rondgelopen en gegeten. En onze 16 uur mini vakantie op Singapore was ten einde, we stapten nu op het vliegtuig naar Sydney.
Ook deze vlucht konden we weer films kijken, muziek luisteren en gamen. Hier hebben we maar even een paar uurtjes geslapen.

9 december 2016
In de ochtend kwamen we aan op Sydney. Hier hoefden we gelukkig maar 2 uurtjes te wachten. Wat winkeltjes bekeken, wat gedronken en toen mochten we het vliegtuig al weer in.
Helaas hebben we hier een klein half uurtje vertraging in verband met de harde wind hadden ze niet alle banen open.
Deze tijd maakte de piloot alweer vrij snel goed, hij wist namelijk goed wat gas geven was.
Hier konden we ook weer films kijken, muziek luisteren en gamen.
Rond 15.00 uur landen we dan op Auckland. Wat voor Nederland 12 eerder is.
Zonder al te veel problemen door de douane gekomen, ook kwamen we nog een leuk beageltje in opleiding tegen.
En helaas moesten we nog een paar minuutjes wachten op Erik en Anne.
Helaas zat de reis er nog niet op. We zijn hier natuurlijk wel in New Zealand, vanaf het vliegveld naar het huis van Erik is het nog ongeveer 3 uur rijden.

Tussendoor nog een kopje koffie/thee gedronken en door naar Matamata. Hier gegeten met vrienden van Erik en Anne.
Rond 22.00 uur waren we dan eindelijk bij Erik thuis. Hier nog een kopje koffie/thee gedronken met een stuk cheesecake.
Nu eindelijk op bed, want we waren ontzettend moe.

Lieve groetjes,

Michaël, Robert en Claudia

• 16 December 2016 - 12:06

Trienke:

Goed om te horen dat de reis goed is gegaan! Nu lekker genieten daar! Xxxx

• 16 December 2016 - 12:45

Antje:

Top dat jullie veilig aan zijn gekomen aan t andere eind vd wereld! Nu vooral genieten natuurlijk.....

Heel veel plezier.
    Groetjes Bokke, Antje en natuurlijk ook van Wijtze-Oebele.

• 16 December 2016 - 15:10

Ina:

Fijn te horen dat alles super is gegaan en dat de mannen zich hebben vermaakt met de stewardessen plagen het blijven kinderen.......
    Maak er een mooie tijd van en we blijven je volgen...En heel veel plezier

• 16 December 2016 - 20:08

Bianca:

Optimaal genieten jullie allemaal!! O ja en voel je je totaal niet bezwaard meer verhaaltjes online te gooien, kunnen we heerlijk meegenieten.. dikke zoen!