Naar Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Naar Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Naar Paihia

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

12 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Tena koutou

Tena koutou is Maori voor Hello (to three or more people) haha!

Zaterdag 10 december 2016
Wat was het heerlijk wakker worden. Na 2 dagen niet op een bed te hebben geslapen.
We hebben heerlijk kunnen douchen bij Erik thuis.
We wilden graag ontbijten maar helaas was Erik nog druk bezig op de boerderij. Uiteindelijk nadat meneer was aangekomen, konden we eindelijk ontbijten.
Daarna hebben we de koffers en tassen gepakt. Het laatste stukje cheesecake opgesmikkelt. De auto ingepakt en naar Orewa gereden. Eind van de middag kwamen we aan bij Orewa Moter Lodge. Snel gesetteld en door gereden naar de Waiwere hot pools. Hier hebben we even lekker gedobberd in een 40 graden en in de 31 graden pool. De 48 graden was toch echt wat te warm. Robert dacht daar spring ik wel even in, maar kwam niet verder dan zijn dikke teen.
Toen we eruit gingen was alles al gesloten. Dus hebben we maar een pizza gegeten in ons appartement.

Zondag 11 december 2016
Ik (Claudia) was als eerste wakker en gedoucht en dus heb ik even een rondje gelopen over het strand in Orewa.
Toen iedereen klaar was, hebben we de auto weer ingepakt en hebben we ontbeten bij de the coffee club.
Na dit lekkere ontbijtje hebben we nog wat brownies voor onderweg gekocht. Daarna hebben we onze reis voorgezet naar Paihia.
Erik had zin in kaas dus zijn we even gestopt bij de dutch shop in Kaiwaka.
Voor de eerste bezichtiging van de reis zijn we gestopt bij de Whangarei falls. Hier hebben we ongeveer een uurtje rond gelopen.
Nu dan eindelijk in een streep door naar Paihia. Hier hebben we ons vakantie huis opgezocht.
Het was onder tussen al 18.00 uur geweest en we hadden geen zin meer om zelf te koken dus zijn we uit eten geweest bij Jimmy Jacks Rib Shack.

Maandag 12 december 2016
Gevoelsmatig begint de vakantie nu echt.
Gezellig met z'n allen ontbeten en rond half 11 vertrokken richting Kerikeri. Een tussenstop gemaakt bij de Haruru Falls, wat foto's gemaakt en door naar Kerikeri.
Aangekomen in Kerikeri bij de Rainbow Falls hebben Robert en Michaël een poging gedaan om onder de waterval te komen. Dit is niet gelukt want het was te nat en te glad, dus zijn we maar de Kerikeri rivier track gaan lopen. Dit is een track van 4,3 km naar de Stone store. Dit was een zware trip met veel heuvels.
Toen we weer bij de auto waren zijn we naar de count down gereden om eten te halen voor vanavond en de rest van de week.
Vanavond hebben we een heerlijk culinair avondje met pompoensoep, stokbrood met kruidenboter, kip en bloemkool met kaas van de bbq en lekker ijs als dessert.
Later op de avond heeft Anne nog Subway koekjes gebakken, deze koekjes nemen we morgen mee voor onderweg. We gaan dan naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van het Noordereiland.

Haere ra
Erik, Anne, Michaël Robert en Claudia