Kerstdagen - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Kerstdagen - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Kerstdagen

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

25 December 2016 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Zaterdag 24 December 2016
Na het ontbijt hebben we de auto weer ingepakt en zijn we opzoek gegaan naar een parkeerplaats in Mount Maunganui. Het was er erg druk dus het duurde even voordat we een plekje hadden.
Vervolgens zijn we vanuit daar naar Mount Maunganui gelopen om vervolgens deze te gaan beklimmen. Dit was dan ook weer een pittige klim naar boven. De kuiten zijn weer goed getraind. Men wat is dat pijnlijk als je kuiten vol op spanning staan. Maar we blijven gewoon doorlopen. We willen immers naar de top en dat op teenslippers(Birckenstok).
We zijn onderweg dan ook veel hardlopers tegen gekomen. Was voor mij ook wel een goeie training geweest voor de Zevenheuvelenloop.

Tja wat zal ik zeggen... Het uitzicht vanaf de top was weer prachtig. Ik wil jullie niet jaloers maken ofzo maar kan gewoon niks anders zeggen. Want als ik zeg dat het niet een prachtig uitzicht was, dan lieg ik.
De terug weg was ook pittig, we zijn via de andere kant van de Mounten naar beneden gegaan. Dit was allemaal gravel en gaat dan ook weer stijl naar beneden. Kleine stapjes gemaakt, want uitglijden wil je hier ook niet.
Toen we uiteindelijk beneden waren was het tijd om te lunchen. Ik kan jullie vertellen dat ging er wel in na een stevige klim.
We hebben nog genoten van het uitzicht over het strand, we hebben daarna besloten om naar Rotorua te rijden. Om hier vervolgens nog naar de The Hamurana Springs reserve te gaan. Hier te zijn aangekomen hebben we een kleine wandeling gemaakt. De water bron die je hier ziet geeft kristal helder water. Ook zie je het water opborrelen, maar je hoort het niet.
Het is een mooie natuur, al die mooie kleuren groen en super hoge bomen. Na dit te hebben bezichtigd zijn we doorgereden naar Erik.
´s Avonds hadden we namelijk een bbq bij een vriend van Erik.
Wij hebben een gezellige kerstavond gehad

Zondag 25 December 2016 (1e Kerstdag)
Vanochtend hebben we met z´n allen ontbeten een vriendin van Anne was hier ook bij. Anne had heerlijke pancakes gemaakt waar we fruit of wat we ook maar wilden op konden doen.
Na het ontbijt werden alle gordijnen dicht gedaan en werd de kerstverlichting aangezet.
Santa is hier ook langs geweest. Iedereen was blij met zijn of haar cadeau.
´s middags hadden we een bbq bij de buren van Erik. Je kunt over de weg gaan maar dan moeten we 12 km rijden. Je kan er ook voor kiezen om gewoon door het weiland te gaan. Want dan ben je tenslotte sneller. Alleen heb je wel obstakels als je door het weiland gaat. Hek open en weer dicht, draden los. heuveltje hier heuveltje daar, gaten in het weiland. Agh prima ritje toch? beetje shaken in de auto. Tot Robert in eens zegt heb je de gas flessen wel meegenomen Erik?
Pfff nee dus, konden we weer terug.
De etentjes zijn hier een beetje Amerikaanse stijl iedereen neemt wat mee naar de bbq. Heerlijke lunch gehad, niet te laat terug want Erik moet de koeien weer melken. Iedereen heeft toen iets voor zichzelf gedaan.

Nadat Erik klaar was met melken zijn we vertrokken naar Matamata.
Hier hadden we een kerstdiner bij vrienden van Erik. Ook hier weer wat meegenomen voor het diner.
Wauw wat een huis hebben deze mensen, ontzettend mooi. Hier zie ik mijzelf wel wonen. De man die hier woont heeft het huis helemaal zelf gebouwd. We hebben dan ook een rondleiding gekregen rondom en in het huis. In één woord PRACHTIG!
We zijn het spel Klop gaan spelen wat uit Australie komt.
Voor we het spel konden afmaken zijn we eerst gaan eten. Tussen het hoofdgerecht en het nagerecht hebben we het spel afgemaakt.

Na het dessert was het cadeautjes tijd. Iedereen die er was had een cadeautje meegenomen deze lagen op een grote tafel.
Het spel ging als volgt: Je pakt een kado van de tafel je pakt deze uit bij Santa, vervolgens mag de volgende jou cadeautje afpakken of één van de tafel pakken. Is je cadeau afgepakt dan mag je zelf een nieuw cadeautje pakken van de tafel.
Robert mocht beginnen, vervolgens was ik aan de beurt. Ik vond zijn cadeau niks voor mij het was namelijk mannen douche spul. Dus ik pakte een kado van de tafel en pakte deze bij Santa uit. Ik had gereedschap wel te verstaan een Bako. De volgende die aan de beurt was pakte deze dan ook van mij af. Tja vond ik niet zo erg, we hebben er thuis wel één liggen. Ik mocht vervolgens weer een cadeau uitpakken. Dit keer had ik een kerstcake met chocolade noten. Toen was Michaël aan de beurt en ja hoor hij jat mijn cadeautje. Ik kon vervolgens weer een cadeautje uitpakken. Dit keer mocht niemand meer mijn cadeautje afpakken omdat het al 2 keer gebeurd was. Nu had ik een kilo Cadbury chocolade. Heerlijk, chocolade lusten we wel.
Zo ging de avond door met cadeautjes uitpakken tot iedereen was geweest. Iedereen was blij met zijn of haar kado. Ze vonden het leuk dat wij Nederlandse cadeautjes hadden meegebracht.
Al met al was het een zeer gezellige en geslaagde avond.

Lieve groetjes,
Erik, Anne, Michaël, Robert en Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 28038

Voorgaande reizen:

07 December 2016 - 27 Januari 2017

Huwelijksreis naar New Zealand

05 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: