Nog steeds op het Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Nog steeds op het Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Nog steeds op het Zuidereiland

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo Allemaal,

Hier weer een verslag van het Zuidereiland.

Disndag 12 Januari.

Om 9 uur zijn we vertrokken vanuit ons motel in Blenheim naar Kaikoura. Onderweg hebben we nog een paar tussenstops gemaakt en van het uitzicht genoten. We hebben ook een hele mooie tussenstop gehad waar we naar zeehonden konden kijken. Er lagen veel zeehonden op rotsen. Dat was lans de kust richting Kaikoura.
Michaël ging even naar beneden om de zeehonden beter op de foto te krijgen, hij wil op een plateau stappen lag daar nog een zeehond die hij niet gezien had. De zeehond schrok daar een beetje van en was gauw beneden. Ondanks dat hebben we wel mooie foto's kunnen maken.
In Kaikoura aangekomen wilden we een boottocht maken om dolfijnen en walvissen te kunnen bezichtigen. Helaas ging de boottocht niet door vanwege het slechte weer. :( Ik baalde natuurlijk enorm want dit wilde ik heel graag doen. Maar misschien kan ik de tocht nog maken op het Noordereiland.
Dan de winkelstraat maar even in en daarna nog even langs het strand gelopen.
Nog wat gegeten in Kaikoura daarna zijn we verder gereden naar Hanmer springs.
De auto tocht ging slingerend op en neer door de bergen. Het was net of we in een achtbaan zaten die niet over de kop ging. Onderweg zijn we genoeg bergen tegen gekomen met sneeuw. Alleen niet genoeg sneeuw om op te skieën. Ook al lag er genoeg sneeuw, we kwamen er toch niet. haha..
Na een lange rit door de bergen kwamen we eindelijk weer op een rechte weg. En na een aantal km's waren we in Hanmer Springs. Daar zijn we meteen opzoek gegaan naar een motel. We hebben de nacht door gebracht in het Bella Vista motel.

Woensdag 13 Januari.

Om 9.00 Am zijn we Hanmer Springs even in geweest. even langs de winkeltjes. Daarna nog even door het park en de bossen gelopen van Hanmer Springs. Michaël en ik wilden eigenlijk nog even naar de Thermal Pools, maar omdat dat zo laat open ging hebben we dat maar niet gedaan. We zijn verder gereden naar Thrillseekers Canyon Adventure Centre in Hanmer Springs.
Daar hebben we even wat koffie en thee gedronken en naar een paar mensen gekeken die ging bungy jumpen. Ik kan jullie vertellen, dat is niet aan mij besteed. Ik doe dan toch liever iets anders.
We zijn weer verder gaan rijden richting Christchurch.
In Christchurch hebben we eerst een motel opgezocht zodat we de auto ook kwijt konden want Christchurch is best groot. Motel City Central vonden we. Dat was toch even een grote kamer, we konden hier met z'n allen in het appartement overnachten.
Na alles in het appartement te hebben gezet zijn we Christchurch in geweest. Daar hebben we even rond gesnuffeld. We kwamen daar bij de Cathedral van Christchurch. De Cathedral moesten we natuurlijk ook even van binnen bekijken en wat zag die er mooi uit. Natuurlijk had ik mijn camera niet mee dus kon ik geen foto's maken. :( In ons appartement wat gegeten en toen was de dag alweer voorbij.

Donderdag 14 Januari.

Vandaag waren we vroeg uit bed want we hadden een druk programma.
Om half 9 waren wij al in de Botanic Gardens van Christchurch te vinden. Dit is echt een hele mooie grote tuin, de bloemen bloeiden er mooi en er waren hele aparte bomen te zien.
De Garden is zo groot dat we niet eens alles hebben kunnen bezichtigen, dan moesten we er nog wel een paar uur blijven.
Het zonnetje scheen er wel mooi bij. We hadden nog meer op ons programma staan dus het werd tijd dat we verder gingen. We zijn verder gereden naar de Gondola in Christchurch. We zijn daar met de Gondola naar boven geweest. we hadden ontzettend mooi uitzicht vanuit de Gondola. Maar boven aangekomen was het weer in één keer omgeslagen en konden we boven op de berg niets meer zien. Dat was wel heel erg jammer maar was niks aan te doen. Kon moeilijk de wolken weg blazen terwijl er wel heel veel wind was, je waaide nog net niet weg. Als die wolken er nou niet waren geweest hadden we mooi uitzicht gehad. Maar helaas. Na een paar uur daar te zijn geweest zijn we met de Gondola weer naar beneden gegaan. Onze reis ging nu verder naar de Willowbank in Christchurch. Nu zullen jullie wel denken wat is dat nou weer..
Dat is een Wildlife reserve. " the kiwi Wildlife experience."
Daar waren allerlei soorten dieren te zien, Die onder drie categorieën vallen. Wild New Zealand, Heritage New Zealand en Natural New Zealand.
We liepen daar gewoon tussen de Wallaby. Op de foto wilden ze wel. Ze gingen er wel even voor zitten.
We hebben dan nu eindelijk ook twee kiwi's gezien. 'twee kiwi's?' Ja de gele en de groene, lekker stuk fruit hoor. Persoonlijk vind ik de gele toch het lekkerst.
Natuurlijk bedoel ik de Kiwi vogel. Ja er is ook een vogel die Kiwi heet.
Bij de foto's is de Kiwi te zien. Mooie vogel om te zien.

Het was ondertussen alweer half 6 dus tijd om weer verder te reizen. De reis zou verder gaan naar Greymouth maar omdat dit 4 uur reizen en we dan waarschijnlijk geen motel meer krijgen, zijn we onderweg in Arthur's Pass een motel gaan zoeken. Het eerste motel wat we tegen kwamen zat vol, gelukkig was de man zo vriendelijk om ons een motel aan te wijzen waar nog wel plek zou zijn. Ze hadden inderdaad nog plek bij Arthur's Hotel. Nog wat te eten geregeld. De mensen daar dachten volgens mij dat we uitgehongerd waren zoveel kregen we te eten. Maar het smaakte goed. De mensen van het hotel waren ontzettend aardig. En toen zat deze dag er ook al weer op. Vrijdag rijden we verder naar Fox Glacier. Volgende keer is dat verslag te lezen op de site. Onder tussen zitten we in Franz Josef Glacier

Liefs,
Claudia

P.S. Jullie moeten nog even wachten op de foto's want we zijn het kabeltje vergeten en helaas gaat het internet café dicht. Hopelijk morgen de foto's bij de verslagen.

• 15 Januari 2010 - 09:38

Pa En Ma:

fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en zoveel leuke dingen doen en zien, en ja ons maar lekker maken met mooie foto's die julie gemaakt hebben,we wachten met smart op een paar leuke kiekjes.

• 15 Januari 2010 - 13:42

Wim:

Claudia,

Mijn herrineringen komen weer helemaal boven drijven. Wij konden ook niet op Wale safari omdat de zee te ruw was.
    Bij de Glacier is een bioscoop zaal waarin het net lijkt of je met een helicopter boven de Glacier vliegt. Een aanrader.

• 15 Januari 2010 - 17:25

Fam.Huizinga:

Hallo allemaal,
    Wat een belevingen zeg kunnen jullie het allemaal nog in je geheugen opslaan.Ja dit word een herinnering voor het leven,prachtig.
    Heel veel plezier samen en tot de volgende keer.
    Liefs en groetjes van,Dennis,Richard,Bouke en Trijntje.
    Ps.we worden nu toch wel erg nieuwsgierig naar de foto´s.