Zuidereiland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

12 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Ja daar zijn we dan weer met een reisverslag, jullie willen niet weten waar ik zit.. In een supermarkt. Hahaha.. Best gezellig hoor tussen de groente en de spaghetti.
Nu dan maar het verslag van de afgelopen dagen.

Zondag 10 Januari,
Vandaag ging onze reis verder
's ochtends hadden we de boot geboekt voor maandag de 11e.
We vertrekken dan naar het Zuidereiland. Omdat we vandaag niet in één keer naar Wellington wilden rijden (dat is namelijk een lange zit) hebben we besloten om in Palmerston North te overnachten. In onze ANWB reis navigator had ik al een motel gevonden waar we de nacht door hebben kunnen brengen, zodat wij de volgende dag onze reis naar Wellington kunnen voortzetten. Daar gaan we dan met de boot over naar Picton.

Kwart over 12 zijn we bij Erik vertrokken. We vervolgenden onze reis via, Putaruru, Tokoroa, Taupo, Turangi, Rangipo, Waiouru, Taihape en nog langs vele andere plaatsjes.
Onderweg hebben we nog een tussen stop gemaakt bij de Huka Falls. We zijn daar niet heel erg lang geweest want we hadden nog een hele reis voor de boeg. Huka Falls zijn wel mooi om te bezichtigen en natuurlijk zijn daar ook weer wat foto's gemaakt. Onze reis ging weer verder, we hebben nog één keer een tussen stop gemaakt om even de benen te strekken en natuurlijk van het mooie uitzicht te genieten. Daarna in één stuk door naar Palmerston North. En echt je reed daar in de middle of no where. Alleen maar bergen en dieren te zien.

Na eindelijk in Palmerston North te zijn aangekomen rond kwart over 6. Zijn we opzoek gegaan naar ons motel, gelukkig vonden we die vrij snel, het Avenue Motel. Daar vroeg de jonge man waar we vandaan kwamen en hoe we dit motel hadden gevonden. Nou we komen uit Nederland. Oh very nice. Het adres stond in onze ANWB navigator. Dat vond hij toch wel heel bijzonder dat hij daar in staat. Hij wou dan ook graag even weten waar hij in het boek staat. Hij liet ons de twee kamers zien waar we konden overnachten. Mooie kamers hoor zien er goed uit. Nog even gauw bed en breakfast geregeld bij de receptie. We hadden ondertussen trek gekregen en gingen opzoek naar een restaurant. Natuurlijk niks te vinden alles was dicht of ging sluiten. Dus werd het maar de Burger King. 's Avonds vroeg op bed morgen ochtend staat de jonge man om 7:45 al met ontbijt voor de deur.

Maandag 11 Januari,
Vanochtend om 7.45 stond de jonge man al met het ontbijt voor onze deur. Het ontbijt zag er keurig uit. Na het ontbijt zijn we om kwart over 9 vertrokken naar Wellington, om daar met de boot over te steken naar het Zuidereiland (Picton). De boot reis duurde 3 uur en 10 minuten. De tijd vloog voorbij voor je het wist waren we er al. Met de auto weer van de boot en ja hoor het regende. Gelukkig was het een aantal km's verder op droog. In Blenheim hebben we een motel opgezocht de eerste waar we heen zouden konden we niet vinden dan maar naar de andere die ik had gevonden. Er was nog genoeg plek om te kunnen overnachten. (Motel Montana Lodge) Wat een luxe we konden met z'n allen in één huisje slapen. (Ik heb er heerlijk geslapen)
Nog even wat boodschappen gehaald, daarna lekker gegeten in het huisje.
's Avonds hebben we de planning voor de hele week gemaakt wat we allemaal gaan doen deze week op het Zuidereiland. Wat we gaan doen lezen jullie vanzelf. (flauw hè)

Het verslag van vandaag lezen jullie een andere keer want het zit hier niet zo comfortabel tussen de groente en de spaghetti en wat nog meer. O' ja en de winkel wil dicht 21.30 uur en op zijn New Zealands 9.30pm. Ja het is hier 12 uur later..

De foto's volgen later want dit is niet zo'n luxe computer..

Bye bye.

Liefs, Claudia

• 12 Januari 2010 - 09:22

Robert:

Dag Schatje,

Ik denk dat ik ook maar groente en fruit enzo op mijn kamer ga zetten, dan voel jij je een beetje thuis als je weer in NL bent hihihih.

En hoe rijd de Fantastische Toyota? Een stuk beter als een VW of een Audi toch?

mis jou
    kus

• 12 Januari 2010 - 09:26

Monique En Chris:

Nou je weet in ieder geval zeker dat je geen hoger krijgt tijden het schrijven van je verslag!!

• 12 Januari 2010 - 09:38

JP En G:

Hoi Claudia,

Leuk om jullie te volgen via waarbenjij.nu. Ik heb al enkele dingen gelezen waar wij ook zijn geweest. Mocht je de kans krijgen ga dan ook even relaxen in de hot pools. Heerlijk om tot rust te komen. He we volgen jullie wel weer verder. Geniet ervan en doe ze daar de groeten!!

• 12 Januari 2010 - 19:33

Nynke:

leuk je reis zo te volgen! Veel plezier, maar lekker genieten daar! liefs

• 12 Januari 2010 - 20:20

Froukje Dermois:

Van tante Eep en Oome Joke vele groetjes. Chris en ik zijn hier op bezoek in Waskemeer en hebben even het reisverslag gelezen en voor oma een link gelegd zodat ze jullie kunnen volgen via deze mooie weblog.Heel veel plezier en geniet ervan. Liefs en groetjes uit Waskemeer.

• 13 Januari 2010 - 13:02

Gerard En Roelie:

Hoi Claudia en medereizigers
    lees dat je het goed naar je zin hebt op wat kleine digetjes na hoop dat je het de komende dagen ook zo leuk blijft houden nou we lezen wel wat er nu weer gebeurt
    gr uit Nw-Weerdinge

• 13 Januari 2010 - 19:09

Albert & Brigitta:

We zien dat het weer/de temperatuur nog niet helemaal mee wil werken in NZ, maar het is bij jullie altijd nog < 20 graden warmer dan bij ons........Brrrrrr en het heeft vandaag weer gesneeuwd.
    Geniet van al het moois wat NZ te bieden heeft.
    Lieve groetjes!