Terug op het Noordereiland at Arapuni - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Terug op het Noordereiland at Arapuni - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Terug op het Noordereiland at Arapuni

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

19 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Arapuni

Daar ben ik dan alweer met een verslag. Ik kan wel wachten tot morgen maar kan het nu ook even snel typen.

Maandag 18 Januari.

Vandaag konden we even lekker uitslapen. We hoefden niet zo ver te rijden om bij de boot te komen. Het is tenslotte maar vijf minuten rijden.
Voor tien uur moesten we wel uit het appartement zijn. Tja dan Picton maar even in en even bij de haven gaan kijken.
Kwart over elf zijn we richting de boot gereden, we moesten daar namelijk om half 12 inchecken. Maar ja, nu moesten we nog een uur wachten voordat we met de auto de boot op konden.
Eindelijk was het dan zover en konden we de boot op. Deze boot was groter dan die van de heen weg.
om 1.10 pm vertrok de boot uit de haven van Picton naar Wellington.
We hadden er heerlijk weer bij dus we kunnen mooi bruin (of rood) worden op de boot. Boven op het dek konden we mooi van het uitzicht genieten. Na een tijdje werd het wel wat frisser en zijn we maar naar binnen gegaan. Na drie uur en tien minuten kwamen we in Wellington aan.

Vanuit Wellington rijden we weer verder en gaan we richting Arapuni. (naar Erik)
We volgen onze weg via Porirua, Paekakariki, Paraparaumu, Otaki, Foxton, Sanson, Bulls, Turakina en Wanganui.
In Wanganui hebben we een motel opgezocht om daar de nacht te kunnen doorbrengen. We vonden de 'The coachman's lodge motel'. We konden hier met zeven mensen in het appartement slapen. Jullie konden hier een nachtje doorbrengen met ons, helaas is het daar nu te laat voor.
Morgen gaat de reis weer verder naar Arapuni.

Dinsdag 19 Januari.

Om kwart over negen zijn we vanuit Wanganui vertrokken richting Arapuni. We hadden nog een hele zit voor de boeg. Onderweg zijn we dan ook maar even gestopt om onze benen te strekken en even te lunchen.
Na de lunch konden Tiny en ik (Claudia) niet meer in de auto. Michaël had de deur op slot gedaan en zat al in de auto en Riekus had de deur nog openstaan. Onder het eten werd namelijk gezegd dat we nog even moesten sporten. Dat wordt dan een stukje rennen had ik (Claudia) gezegd. En ja dat moest nu ook. We konden alvast een stuk vooruit gaan rennen en dan kwamen ze ons met de auto wel weer op pikken. Dus wij zijn alvast een stukje gaan rennen. Na 100 meter mochten we de auto alweer in. Gelukkig hoefden we niet helemaal naar beneden, ook al ging het berg afwaarts.

In Waitomo zijn we naar de Waitomo Glow Worm Caves geweest.
Een gids die leidde ons door de grot. Een ontzettend mooie grot om te zien, onvoorstelbaar hoe het er allemaal uitziet van binnen. Je kon er ook allerlei vormen uit de muren halen. Zo kon je een olifant, een hond, spongs bob een orgel etc. zien.
Aan het einde gingen we met z'n allen in een boot en leidde de gids ons door de grot waar we allemaal Glow Worms konden zien. Een prachtig gezicht om die Glow Worms boven in de grot te zien.
Helaas mochten we in de grot geen foto's maken.( Anders had ik jullie wat foto's laten zien.)
Na de Glow Worm Caves zijn we verder gereden naar Arapuni. Om vijf uur waren we bij Erik.
Erik was nog aan het melken dus konden we nog niet naar binnen.
Maar ik wist wel een manier om binnen te komen. De deur was dus snel open.
De koffers uitgepakt en alle was uitgewassen.
Nu is het wel tijd geworden om lekker te gaan slapen. Voor jullie is de dag nog maar net begonnen.

Vanaf morgen reizen we verder met de Kiwi man.

Liefs,
Claudia

• 19 Januari 2010 - 10:21

Biancos:

oooeee kind helemaal leuk die verhalen van jou!!!

heel veel plezier daar nog!!!

xxxxje

• 19 Januari 2010 - 22:45

Roelie:

Wil je even bedanken voor het kaartje was lekker op tijd 12 dagen voor mijn verjaardag maar je weet nooit hoe lang de post er over doet
    Lees dat je het nog steeds naar je zin hebt
    en dat er nog veel te zien is
    we blijven je volgen
    gr gerard en roelie

• 20 Januari 2010 - 09:11

Eefje :

Wat ongelofelijk leuk om de verhalen van jou te volgen!! Je vermaakt je daar prima zo te lezen..

De weersomstandigheden zijn in elk geval veel beter dan hier in het koude kikkerlandje..

Nog een paar dagen en dan weer retour Holland, geniet er van!!

Dikke kus Eefje

• 21 Januari 2010 - 13:25

Jolanda:

Hoi Claudia,

Jeetje wat is het daar mooi zeg!!
    Ik heb dan ook al je verslagen met veel plezier gelezen.

En mooi weer gelukkig voor jou.
    Hier is de sneeuw bijna weer weg maar volgens mij krijgen we dit weekend weer nieuwe dus dat wordt weer genieten.

Heel veel plezier nog en blijf je volgen.

Groetjes uit het mooie nieuw weerdinge.