Naar de Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Naar de Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Naar de Coromandel

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 December 2016 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Maandag 19 december 2016
Vandaag een regenachtige dag in Putaruru. Vandaag hadden we dan ook een relax dagje. Lekker uitslapen luieren en hopen dat het weer wat beter wordt. Michaël heeft Erik geholpen op de boerderij en zijn we nog weg geweest om wat op te halen. Robert en ik bleven thuis even een chill dag.
Tegen de avond werd het weer dan ook beter, en was er een fantastisch mooie lucht toen de zon onder ging. Hier moesten natuurlijk foto's van gemaakt worden. Samen met Erik in de Kubota om een mooi plekje te vinden waar ik foto's kon maken. Wat een prachtige lucht de wolken veranderden elke keer van kleur. Echt genieten.

Dinsdag 20 december 2016
Vanochtend weer een ochtendje van uitslapen. Michaël had ondertussen de was al buiten opgehangen. Want het was prachtig weer.
Onze koffers langzamerhand weer wat gepakt, want vandaag gaan we onze huur auto halen. Eind van de ochtend heeft Erik ons naar Hamilton gebracht. Waar wij onze huur auto konden ophalen. We kregen een Toyota Highlander 4x4.
Alles overgepakt van Erik zijn auto in de Toyota.
Wij zetten onze reis voort naar The Coromandel.
In de Coromandel hebben we eerst een motel opgezocht waar we kunnen overnachten. Het motel waar we graag inwilden was vol, ze wist een ander motel voor ons waar we konden overnachten. Dit werd het Abbey Court Motel. Nadat we daar hebben ingecheckt zijn we boodschappen gaan doen, voor het ontbijt morgen en water ingeslagen.
Vanavond zijn we uiteten geweest bij bij de Pepper Three. Hier speelde ook een bandje, met wat kerstmuziek. Kan nou niet zeggen dat ik met dit warme weer echt in een kerst stemming kom. Maar desondanks hebben we er heerlijk gegeten.
Tja en toen ging Robert betalen... Dit werd bijna afwassen, want de beide bankpassen hadden er geen zin in. Maar gelukkig was er een bank dichtbij waar hij even kon pinnen.
'S avonds lekker relaxen in onze kamer en de plannen voor morgen door nemen.
Daarna was het tijd om te gaan slapen. Gezellig met z'n drieën op de kamer.

Woensdag 21 december 2016
Vannacht om 3 uur zat ik (Claudia) recht op in bed en later Robert ook. Er ging behoorlijk luide sirene af. We schrokken ons te pletter. We wisten niet wat het was, later kwamen we er achter dat dit de brandweer was. Wat een herrie en duurde even voordat de rust was wedergekeerd en Michaël die heeft er amper wat van vernomen. Maar nadat de rust weer was wedergekeerd zijn we weer lekker gaan slapen.

Vanochtend om 9.00 uur nadat we de auto hadden ingepakt zijn we vertrokken naar Waiau Falls. Het was hier heerlijk rustig we konden hier genieten van de mooi waterval. Daarna zijn we een stukje verder gereden naar de Waiau Kauri Grove. Hier staan de Family Three, Siamese Kauri en the Grove. Met de Grove Three konden we knuffelen alleen is deze zo dik dat we er wel met z'n drieën omheen konden staan.
Het was tijd om koffie te gaan drinken, dit hebben we gedaan bij de waterworks.
We zouden vandaag met het treintje in de Coromandel en omdat je daar optijd moet zijn, zijn we alvast die kant opgereden. Met onderweg nog wat uitkijk punten bekeken.
Alsnog waren we heel erg optijd bij het treintje, we hadden geboekt voor 15.15 uur maar we waren er al om 13.15 uur. We hebben toen maar gevraagd of ook met die van 14.00 uur mee konden. Dit kon gelukkig. Dit jaar dan eindelijk met het treintje. In 2010 waren we hier te laat voor.
Het was dan ook letterlijk een klein treintje. Wij konden niet recht op zitten, want dan stoten we onze hoofden tegen het dakje.
Het treintje liet ons bijzondere dingen zien. Een berg van allemaal wijn en bierflessen. Bijzondere beelden en potten die daar werden gebakken.
Aan het einde van de rit kwamen we op een uitkijk plek waar we over de Coromandel konden kijken. Wat een prachtig uitzicht. Daarna weer terug met het treintje naar het begin punt. Na een uur waren weer terug bij het begin. Het was een leuke ervaring om dit mee te maken.
Wij zijn daarna in de auto gestapt en doorgereden naar Tokatea Lookout Walk. Je rijdt hier niet zomaar heen. Het is geen normale asfalt weg maar een gravelroad met scherpe bochten en op de rand van de afgrond. Laat Robert hier nou net niet van houden, dus die kijkt niet veel naar bekenden. Terwijl het hele mooie uitzichten zijn.
Voor de Lookout moesten we nog 15 minuten omhoog lopen om te kunnen genieten van het prachtige uitzicht. De weg naar boven is toch minder leuk dan de weg naar beneden, die gaat namelijk sneller.
Weer terug in Coromandel boodschappen gedaan en ons motel opgezocht. We overnachten vannacht in Harbour View. Prachtig uitzicht over het strand. 'S avonds de bbq aangestoken en genoten van de mooie zonsondergang vanaf ons terras.
Wat is het toch prachtig uitzicht. Echt genieten hier.

Lieve groetjes,

Michaël, Robert en Claudia

• 21 December 2016 - 20:26

Ina :

Wederom weer een mooi verhaal van jullie vakantie en fijn te lezen dat jullie ook zo genieten....