Cape Reinga en Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Cape Reinga en Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Cape Reinga en Paihia

Door: Claudia Tapken-Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Daar zijn we weer met een nieuw verslagje.

Dinsdag 13 december 2016
Vandaag zijn we naar Cape Reinga geweest het noordelijkste puntje van New Zealand. Dit is een reis van ongeveer 3 uur.
Dit rijden we natuurlijk niet in één keer, we zijn gestopt bij Ancient Kauri Kingdom. Ook nog een korte foto stop bij de Pandora Track. Uiteindelijk bij Cape Reinga aangekomen, hebben we hier rond gewandeld, foto's gemaakt en natuurlijk genoten van het mooie uitzicht. Het bijzondere van Cape Reinga is dat hier twee zeeën bij elkaar komen. Dat is de Tasman zee vanuit het westen en de Stille Oceaan (Pacific Ocean) vanuit het oosten. De Moari noemen dit de vergadering van Te Moana-a-Rehua.
Toen we uitgekeken waren zijn we naar het strand gegaan. Naar het Taputaputa bay. Hier hebben we rond gehangen, foto's gemaakt en de mannen hebben nog ruzie gemaakt met een krab.
Daarna doorgereden naar de zandduinen. Hier zijn we toch nog door heen gereden en een vrouw was nog boos op ons, omdat we door het water reden en zij daar toevallig liep en nat werd.
Op de weg terug zijn we nog gestopt in Mangonui voor een heerlijk fish en chips. En weer terug naar het huisje.

Woensdag 14 december 2016
Vanochtend zouden we naar de Kauri bomen. Maar we moesten wachten op het WiFi mannentje. Maar helaas nog geen WiFi, hij kon het niet maken.
Voor ons vertrek zijn we nog snel Paihia ingegaan. Om een aantal excursies te boeken. Het was even puzzelen maar we hebben het één en ander geboekt. Door dit gepuzzel zijn we vandaag niet naar de Kauri bomen gegaan. Maar inplaats daar van zijn we naar Kawiti Glow Worm Caves in Waiomio geweest.
Daarna zijn we in Kawakawa naar het Hundertwasser toilets geweest en hebben hier ook gebruik van gemaakt.
Rond 17.00 uur hebben we de heren op de boot gezet, ze zijn namelijk gaan vissen. Wij dames vinden het vissen maar niks dus wij zijn om 18.30 uur naar Waitangi gereden voor twee en half uur kayaken over de Waitangi River. Anne en ik zaten samen in een kayak en zijn onder de Haruru watervallen doorgegaan.
Nog lekker gezwommen bij de waterval. Toen zat helaas de tijd erop en zijn we terug naar het huisje gegaan.
De heren waren al klaar met zeevissen, de vangst was helaas niet groot Erik heeft als enige een legale vis gevangen. Dit was niet de bedoeling we zouden vanavond namelijk flink vis eten van de bbq.
Dit ging dus niet helemaal door, de mannen waren gelukkig wel zo slim om spare ribs en chicken wings mee te nemen. De vis die ze wel hadden hebben Robert en Michaël op de bbq klaar gemaakt. Ondanks dat er maar één legale vis is gevangen hebben we heerlijk gegeten.

Tot de volgende keer.
Erik, Anne, Michaël, Robert en Claudia