De voorbereidingen - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Claudia

12 November 2016 | Nederland, Oosterwolde

Hallo Allemaal,

Het aftellen is nu echt begonnen, nog een paar weken en dan is het zover.
7 december 2016 gaat de reis beginnen. Wij gaan dan voor 7,5 weken op verlaat huwelijksreis, samen met mijn broer Michaël als travel guide naar het (hopelijk) warme New Zealand.
Maar voordat het zover is zal er toch nog het één en ander geregeld moeten worden.
Wij hebben al een redelijke planning gemaakt, hoe de reis eruit gaat zien en wat we daar allemaal willen ondernemen. Wij zullen dan ook een rondreis maken over het Noordereiland en het Zuidereiland. In de 7,5 week die we hebben willen we natuurlijk zoveel mogelijk van het land zien.
Voor het eerst zullen we kerst en oud & en nieuw niet thuis vieren bij onze families. Maar vieren we deze dagen bij onze familie in New Zealand, namelijk bij onze broer/zwager Erik en zijn vriendin Anne Katrin. Dit zal een bijzondere ervaring worden kerst in de zomer, nieuwjaar 12 uur eerder vieren dan in Nederland. Maar wij hebben er ontzettend veel zin in om dit mee te mogen maken.

De koffers staan al klaar in de logeerkamer om ingepakt te worden. Misschien wat vroeg maar wij dachten, we nemen toch voornamelijk zomer kleding mee en omdat we die nu toch niet meer nodig zijn, kunnen we tussendoor alvast wat inpakken.

Er zijn nog diverse dingen die geregeld moeten worden. De auto, de boot voor de overtocht naar het zuidereiland en het eerste motel in Picton zijn al geboekt.
Om te mogen auto rijden gaan we eerst nog langs de ANWB voor een Internationaal rijbewijs. Men zegt dat je deze niet nodig hebt, maar wij nemen het zekere voor het onzekere.
In New Zealand rijden ze aan de linkerkant van de weg, dit zal wel even wennen worden maar gelukkig staat het vaak met pijlen aangegeven dat je aan de verkeerde kant moet rijden voor ons Nederlanders.

De tickets kunnen binnenkort gehaald worden bij VakantieXperts te Oosterwolde, maar voordat het zo ver is zullen we eerst nog even een paar weken hard moeten werken.

Tot het volgende reisverslag.

Liefs, Robert en Claudia

• 15 November 2016 - 12:17

Antje:

Heel veel plezier met de voorbereidingen nog!!! Niks gaan vergeten hoor, zoals je paspoort of je portemonnee.......niks grappigs aan....

Eerst ontmoeten we elkaar binnenkort nog, gezellig. En dan ergens in het nieuwe jaar pas weer. Raar hoor....

Lekker nog werken...(voor zover dat lekker kan zijn)

Lieve groetjes
    Antje.

En ook van Wijtze-Oebele en Bokke natuurlijk...

• 19 November 2016 - 11:08

Trienke:

Heel veel plezier! Vooral genieten met elkaar en de omgeving! Dikke kus