De laatste paar dagen in New Zealand - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen in New Zealand - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen in New Zealand

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

31 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Arapuni

Vrijdag 29 Januari,

Vanochtend lekker uitgeslapen naja tot 8 uur.
Ik heb vannacht weer heerlijk geslapen bij de Diane en Malcom.
Wat heb ik mijzelf gisteren toch aan gedaan. Heb toch even flinke spierpijn in mijn boven benen.
Ik heb er ontzettend veel last van als ik ga zitten, want dan moet je door de knieën en dat doet best zeer.
Maar dat moet ik er maar voor over hebben, want ik heb gisteren (ondanks dat ik nu spierpijn heb) een ontzettend leuke dag gehad.
Dus moet ik de spierpijn maar voor lief nemen.
Heerlijk ontbeten, lekker vers tomaatje op mijn boterham gehad.
Is weer wat anders dan jam enzo.
Erik heeft Riekus en Tiny opgehaald bij hun motel, want daar moesten ze voor tien uur eruit zijn.
Erik, Michaël en ik zijn nog even door de winkelstraat van Whangamata gelopen.
Het was niet heel veel bijzonders, maar toch een lekker ijsje gehad en van Erik heb ik een verjaardagscadeautje gekregen.
Voordat we vertrokken bij Diane en Malcom hebben we eerst met z'n allen nog even bij ze geluncht.
Was enorm gezellig, het zijn hele leuke en aardige mensen waar je ontzettend veel lol mee kan hebben.
Na de lunch hebben we afscheid genomen van Diane, Malcom en hun vrienden die daar ook zitten.
Dit was de laatste vakantie dag van Erik dus onze rit ging weer naar Arapuni.
Onderweg zijn we nog naar de Waihi's Gold Story geweest.
Dit was wel heel erg interessant om te zien. Enorm groot gat waar ze in werken.
Na daar te hebben gekeken zijn we door gereden naar Matamata.
Daar hebben we niet zoveel gedaan Erik heeft daar wat gekocht en we zijn weer verder gereden naar Arapuni.
Eindelijk bij Erik thuis te zijn aangekomen hebben we alles uit de auto gehaald.
En ben ik meteen maar even alle kleren gaan wassen. Want er lag me daar toch een berg was.
Na een paar uur was dan ook alle was er door heen en alles droog.
's avonds hebben we dan ook lekker zitten luieren.
Was dan niet zo intensief dagje als anders, maar dat hoeft ook niet altijd.

Zaterdag 30 Januari.

Tja wat zullen we vandaag eens gaan doen? Luieren of toch wat doen.. Nou zullen we van allebei dan maar wat doen? ;)

Laat in de ochtend zijn we vertrokken naar Camebridge. Hier hebben we even rond gesnuffeld, er viel niet echt veel te beleven. Half twee hadden we weer bij de auto afgesproken, om weer verder te gaan. (meeste winkels gaan om 12 uur of om 2 uur toch dicht). Nog even langs de countdown (supermarkt) gereden, er was namelijk niet veel eten meer in huis, dus moest er weer wat komen.
Na de supermarkt zijn we weer richting huis gereden. Hebben we verder heerlijk geluierd. Naja heb nog wel even wat was gevouwen. ;) Eindelijk had ik weer even tijd om in mijn boek te lezen. En nog steeds is het boek niet uit. Moet toch maar wat sneller lezen. ;) hihi..
De dag was dan ook zo weer voorbij.
Heerlijk zo'n dagje.

Zondag 31 Januari

Wat gaan we vandaag doen? Niemand kwam met een idee wat we konden gaan doen. Ik wou wel wat gaan doen maar had dit keer geen zin om wat te gaan voorstellen. En als niemand wat zegt kan ik mooi even uitzending gemist kijken. want ja ik miste mijn programma's nu. Wat een uitvinding dat je nu uitzending op internet kan kijken. Dus ik heb even twee afleveringen van 'wie is de mol' gekeken. Nog twee afleveringen te gaan en dan ben ik weer helemaal bij. :)

Joepie we gingen toch wat doen, naja Erik heeft ons als ware het huis uitgeschopt. Hij zei dat we wel wat konden gaan doen. Hè hè we gingen wat doen. Ik was er anders zelf wel meegekomen want wou graag wat doen. Maar Erik was me een stapje voor. Zo kon Erik even van zijn zondag genieten, nu wij weg gingen. Het regent hier al wel de hele dag, maar dat mag de pret niet bedrukken en we zijn niet van suiker.
Voor de boeren is het goed dat ze nu regen hebben want het is hier enorm droog.

Onze rit ging naar Rotorua. We waren opzoek naar de Rainbow Springs, maar die zitten in een park en die waren maar heel klein. Daar gaan we dan geen geld aan uitgeven. Kijken we wel weer verder. Daarna zijn we naar het informatie centrum toe gereden om te kijken wat er allemaal in Rotorua te doen is. We wilden graag naar een geiser, helaas hebben we die niet kunnen vinden. :( Later kwamen er achter de geiser om 10 uur 's ochtends het hoogste is. Weten we lekker op tijd. :(
We zijn maar even het dorp in gelopen. Niet echt iets bijzonders gezien, paar winkeltjes die open waren.
We zijn met de auto naar het park gereden. Daar zaten allemaal mud pools (modderbaden).
Ik kan jullie vertellen dat stinkt behoorlijk. Daar in dat park wil je niet een hele dag rond hangen. Verschrikkelijk die geur. Maar toch wel leuk om dat even te zien hoe het er uit ziet.
Na de stank zijn we maar doorgereden naar de Hamurana Springs. de wandeltocht duurde 20 minuten voor dat we bij de Hamurana Springs waren. Het was wel een hele mooie wandeling door het bos.

De hoogte van de Springs boven het zee niveau is 280 meter (920 feet). De diepte van de Springs is ongeveer 15 meter diep (50 feet). De temperatuur van het water is constant 51 Farenheid (10 graden celcius). Het volume van het water is ongeveer 4,500,000 liters (1,000,000) per uur.
Weer wat extra informatie voor jullie. ;)

Na de Hamurana Springs zijn we nog even stukje gaan toeren en zijn we weer richting huis gereden, want het was al half 6 geweest. Werd wel weer tijd om wat te gaan eten.

's Avonds nog even met het thuis front gebeld om te vragen hoe het weer daar is. Misschien beter dat ik hier blijf. Nu moet ik de kou weer in. :(
Ja het komt steeds dichterbij morgen is de aller laatste dag in New Zealand en dan zit de vakantie er weer op. :(
We vliegen 2 Februari om 1.10 uur 's nachts. Dan is het in NL 13.10 uur 's middags. We vliegen eerst naar Singapore daar verblijven we een hele dag en dan vliegen we door naar Amsterdam. Als het goed is staan we dan Woensdag 3 februari om 6.25 uur op Schiphol.

Nu ga ik eerst lekker slapen en morgen genieten (nou ja eigenlijk vandaag, want het is al half 1 's nachts) van onze laatste dag in New Zealand.

Haere ra!

Liefs,
Claudia

  • 31 Januari 2010 - 16:02

    Janette:

    bedankt dat we mochten mee genieten van julie reis en voor de prachtige fotos die er bij waren.
    We hadden een land kaart op de tafel liggen zo konden we jullie een beetje volgen.Ik wens jullie een goede terug reis toe.

  • 31 Januari 2010 - 17:06

    Fam.Huizinga:

    Hallo allemaal,
    Ook wij willen jullie bedanken voor het meegenieten van jullie avontuurlijke reis.Nu gaat de reis weer richting Nederland met een bagage gevuld met herinneringen.Wij wensen jullie een hele goede reis toe.
    Lieve groetjes van Dennis,Richard,Bouke en Trijntje

  • 31 Januari 2010 - 18:56

    Karen En Marten:

    Hallo familie,

    Wat was jij een fanatieke blogger!
    Zo te zien zijn jullie een hele ervaring rijker en hebben jullie veel bijzondere activiteiten ondernomen. De groeten aan Erik en een fijne terugreis gewenst!


  • 01 Februari 2010 - 19:22

    Christine:

    Heey :d

    Bedankt voor de kaart. Lees net dat de terug weg alweer in zicht is. Vast niet leuk want het is daar vast veel beter weer dan hier. Nou meid een hele goeie terug reis gewenst en we hyven wel even.

    Liefs Christine

  • 01 Februari 2010 - 21:35

    Gerard En Roelie:

    als ik dit tik zitten jullie in het vliegtuig naar Singapore. Heb met veel plezier gelezen wat jullie allemaakl hebben gedaanen heb de foto.s met plezier bekeken. Zal heel blij zijn als je weer thuis bent aangekomen.Wens jullie een goede reis en hoop dat we je gauw weer zien in Nw-Weerdinge gr Gerard en Roelie Tapken
    knuffel van Tygo en Raika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Arapuni

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2010

Terug in Nederland

02 Februari 2010

De terugreis

31 Januari 2010

De laatste paar dagen in New Zealand

30 Januari 2010

Op visite bij de buren van Erik.

29 Januari 2010

De Coromandel
Claudia

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 28033

Voorgaande reizen:

07 December 2016 - 27 Januari 2017

Huwelijksreis naar New Zealand

05 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: