Op visite bij de buren van Erik. - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Op visite bij de buren van Erik. - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Op visite bij de buren van Erik.

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

30 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Arapuni

Woensdag 27 Januari.

We zijn vanochtend vanuit Whitianga naar Opito gereden. We zijn naar de Opito bay geweest.
Prachtig uitzicht, alleen de zee was nog wel aardig fris. Over het strand lopen was ook heerlijk.
Na de heerlijke strandwandeling zijn we doorgereden. Vanuit de auto konden we ook mooi van het uitzicht genieten.
We zijn niet over de gewone road gereden maar via een toeristische route. De weg was daar niet echt heel erg breed en er zaten veel bochten in de weg, was goed uitkijken als een tegenligger je tegemoet kwam.
En ja net boven Opito kregen we een lekke band. We reden over een steentje wat onze een lekke band bezorgde. Liggen daar zoveel steentjes waar we over heen moeten maar deze dacht: van ik bezorg ze even een lekke band. :( Het gat zat precies in het midden van de band.
De auto maar aan de kant gezet en de band maar vervangen. Maar ja waar ligt de reserve band nou? Die zat onder de auto. Nu moesten we de band daar nog weg zien te krijgen, maar de oplossing werd al snel gevonden.
De nieuwe band zat er zo weer om en we konden onze reis weer voortzetten.
We zijn naar Whitianga gereden, daar hebben we even wat gegeten en hebben we de lekke band vervangen voor een nieuwe band. Je weet maar nooit straks krijgen we onderweg nog een keer een lekke band hebben we geen reserve meer. Na eindelijk een band te hebben gevonden die voor de auto bestemd was zijn we door gereden naar de Hot Water Beach.
Je hebt daar Hot Water Pools alleen je moet de pool wel zelf graven in het zand. Een paar mensen hebben een poging gedaan om een pool te graven maar gaven de moed al gauw op.
Na de Hot Water Beach zijn we doorgereden naar Whangamata. Onderweg natuurlijk wel een paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten en foto's te maken.
In Whangamata zijn we naar de buren van Erik gereden. Die hebben een vakantie plekje in Whangamata.
We blijven daar ook overnachten.
Eerst hebben we gezellig met z'n allen gegeten. Ze hebben heerlijk voor ons gekookt. :)
Er verblijven ook nog vrienden van Diane en Malcom. Zij zitten in een klein huisje in de achtertuin.
En ja we moeten hier Engels praten en mijn Engels is nou niet dat je echt zegt perfect. Kon er nu wat van leren.;) 's Avonds gezellig met z'n allen nog heerlijk buiten gezeten.
We verblijven er twee nachten. Dan gaan we weer richting Arapuni.

Donderdag 28 Januari.

De mannen Erik, Michaël, Malcom en nog iemand gingen vandaag op zee vissen.
Vanochtend ben ik met Diane, Karen en de kids van Karen, naar de zee geweest.
We zijn door de zee naar het eiland Clack gelopen. We moesten nog wel een best stuk door de zee lopen om bij het eiland te komen.
Camera onder de arm voordat die ook nog nat wordt. Je moet wel op het hoge stuk van de zee blijven lopen wijk je daar vanaf dan zit je wel tot je middel in de zee.
Bij het eiland Clack te zijn aangekomen hebben we als eerste de Mountain beklommen. Je gaat daar niet met traptreden naar boven je moet echt klimmen om boven te komen. Deze klim heb ik op blote voeten gedaan want met teenslippers glij je zo weer naar beneden. Het was dan wel een hele klim om boven te komen. Het was wel heel erg leuk om te doen.
En dan sta je boven op de Mountain, moet je ook weer naar beneden. Dat was ook nog weer een hele tocht. Het is er namelijk best stijl. Met behulp van de takken waar we ons aan vast konden houden zijn we weer beneden gekomen.
Even heerlijk afkoelen in de zee want het was behoorlijk zweten. Onze tocht ging daarna weer terug door de zee naar het vaste land.

's Middags ben ik met Diane (buurvrouw van Erik) gaan kayakken. Kajaks achter in de jeep en zijn we naar een rivier gereden. Bij de rivier aangekomen kajaks in het water en kayakken maar. Het was echt super leuk om dit met haar te doen.
We hebben onderweg ontzettend veel hindernissen gehad. Het water stond laag dus moesten we soms uit de kajak en de kajak over de keien slepen om weer in het water te komen. Zo kwamen we onderweg ook een obstakel tegen dat we onder een boomstam door moesten. Dat werd lang uit in de kajak liggen en er onder door zien te komen. Op een gegeven moment konden we dan ook echt niet verder. Het wat stond er enorm laag. We hebben de kajaks aan de kant getrokken en zijn het laatste stukje even gaan lopen door de rivier.
De tocht terug ging sneller. We gingen namelijk met de stroom mee. Onderweg hebben we een paar keer de kajaks aan wal gelegd om even te kunnen zwemmen in de rivier. Heerlijk verkoeling was dat.
Na een paar keer te hebben gezwommen waren we alweer vrij snel bij het begin punt. Kajaks weer in de auto en weer terug naar het huisje.
Dit was echt een leuke en gezellige kajak tocht.
De mannen waren ondertussen ook weer terug van het vissen. Ze hadden een aantal vissen gevangen op zee.
's Avonds hebben we dan ook fish en chips gehad. De fish smaakte dit keer weer goed!
Na het eten ben ik nog met Diane gaan fietsen. Rondje om het dorp gemaakt. Daarna was het lekker uitrusten.
Dat was weer een sportieve dag, ik heb er dan ook ontzettend van genoten van wat we allemaal hebben gedaan.

Liefs,
Claudia

• 30 Januari 2010 - 09:32

Albert & Brigitta:

Not yellow but white..........no sand but snow........Afgelopen nacht is er, althans in het westen, weer 4-5 cm sneeuw gevallen. Nu de zon schijnt is dat een wondermooi gezicht. Geniet er dus nog maar lekker van die laatste paar dagen. Maar......eh......na 4 weken kunnen jullie natuurlijk wel al vloeiend Engels spreken.

• 30 Januari 2010 - 21:53

Ma:

geniet nog maar even van de warmte want hier is het nog steeds wit en koud.

• 02 Februari 2010 - 10:29

JoYvLi:

He hallo. Zeer genoten van jullie warme reisverslag. Hier nog steeds koud en dat is ook nog de verwachting voor de rest van de week, dus warme kleren aan op de terugweg naar Nederland! We hebben zeer genoten van je reisverslag ... en nu is het dan al weer ten einde ... morgen komen jullie al weer terug. Tis om gevlogen.
    Een goede thuisreis en gauw tot horens in levende lijve!

• 02 Februari 2010 - 10:33

JoYvLi:

PS bovenstaand bericht komt van Johan, Yvonne en Lisanne. Maar dat had je vast wel door.

Ps PS nog snel even de groetjes aan Erik.