De Coromandel - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu De Coromandel - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

De Coromandel

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Het komt steeds dichterbij nog even en we zitten in het vliegtuig naar Nederland.
Eerst nog maar eens wat vertellen van de afgelopen dagen.

Maandag 25 Januari.

Onze reis ging vandaag dan ook echt verder en we namen afscheid van de eigenaren. Ontzettend lieve mensen zijn het. Elke dag stonden ze voor je klaar en maakten altijd een praatje.
Onze reis ging vandaag van Paihia naar Coromandel.
We volgden onze weg vanuit Paihia naar, Kawakawa, Whangarei, Orewa, bij het water langs gereden in Auckland verder naar Whitford, Brooksby, Clevedon, Matingarahi, Whakatiwai, Kaiaua, Miranda, Waitakaruru en als laatste Thames.
Zo dat was me toch even een rij namen.
Onderweg zijn we twee keer gestopt 1 keer voor de lunch en de andere keer om onze benen te strekken. Want de hele tijd in de auto zitten is ook niks.
We konden mooi van het uitzicht genieten. Recht voor ons zagen we dan ook de Coromandel liggen.
In Thames hebben we een motel opgezocht. Want we hadden het wel weer gehad na een lange auto rit.
We overnachtten in het 'Brooksby motel'.
Wij opzoek naar een eet gelegenheid, was alles gewoon dicht vandaag. Tja wat wil je ook het was maandag..
En er is altijd één tent wel open en dat is de Mc. Dus dat werd bij de Mc Donalds eten. Ik had niet zo'n behoefte aan Mc eten maar moest toch wat eten.
Verder hebben we een heerlijke rustige avond gehad. Want het is hier echt uitgestorven in Thames.
Tenminste zo zag het er 's avonds uit. Overdag zal het er wel wat drukker zijn.
's Avonds heb ik heerlijk op de bank een boekje gelezen, had ik eindelijk even de tijd voor.
Morgen rijden we verder naar de Coromandel.

Dinsdag 26 Januari.

My god het is alweer dinsdag de dagen vliegen hier voorbij. Kan het ook wat langzamer?

Vandaag rijden we naar Coromandel Town. Maar eerst gaan we even naar de 'Butterfly and Orchid Garden' in Thames.
Dit is dan ook de enige Tropical Butterfly and Orchid Garden in heel New Zealand.
Ze moeten maar een keer naar Nederland komen naar de Orchideeën hoeve of naar een Vlindertuin. Dan weten ze vast niet wat ze allemaal zien.
Hier is de Butterfly en Orchid Garden klein. Ondanks dat het klein is, was het wel heel erg mooi.
We gingen verder naar Coromandel Town.
We zouden hier met een treintje door Coromandel. Toen we daar aankwamen waren we volgens een man daar te laat terwijl het net twee uur was. We mochten van hem dan ook niet meer mee terwijl de trein er nog stond.
Dat was wel heel erg flauw. Jammer voor die man want nou kon hij fluiten naar zijn centen anders had hij nog wat verdient. We hadden tenslotte geboekt en nog niet betaald. Dan niet en we gaan ook niet twee uur wachten..
We zijn de Town maar weer even in geweest, de winkeltjes maar even bij langs.
Oeps en daar heb ik wat moois gekocht! Het past niet in de koffer dus het word opgestuurd. Het duurt ongeveer drie weken voordat het thuis wordt afgeleverd. Hopelijk is het er met mijn verjaardag. We zullen zien..
Jullie zullen wel denken wat heeft ze nou gekocht dan. Dat ga ik jullie lekker niet vertellen. Moet je het maar een keer komen bekijken. Ik heb er namelijk geen foto van gemaakt en kan het jullie dus ook niet laten zien. Vervelend ben ik hé. Zo houden we de spanning er in. Hihi..

Na in Coromandel Town te zijn geweest zijn we verder gaan rijden naar Waiau Falls. Dit was een prachtige water val.
Er zaten twee meiden daar lekker beneden bij de water val. één zat te haken en de ander zat te lezen.
Lijkt mij heerlijk om daar te zitten. Lekker rustig, geluid van de waterval op de achtergrond en niemand die je stoort. Heerlijk!!
Wou dat we dit ook in Nederland hadden.
We zijn verder gereden naar de Waiau Kauri Grove.
Zo wat is dat een dikke boom. Daar kun je genoeg tafels uitzagen. ;)
Er stond ook nog een Siamese Kauri.
Zal er nog even bij vertellen een Kauri is een boom!.

Wat vliegt de tijd toch gauw voorbij.
We zijn gauw verder gereden naar Whitianga.
Leuke weggetjes hebben ze hier, veel bochten en je kunt mekaar er net passeren.
In Whitianga hebben we een slaap plek opgezocht. We sliepen in het 'Seafari Motel'.
's Avonds hebben we fish en chips gegeten. Ja jullie lezen het goed Claudia aan de vis. Mag dan niet zo'n vis eter zijn, maar deze smaakte mij goed! :)
Na het eten ben ik even gaan internetten.
Erik en Michaël zijn even naar vrienden van Erik geweest die dicht bij Whitianga wonen.

Liefs,
Claudia

• 29 Januari 2010 - 11:17

Bianca:

ola chicka!!

whoowww geniet er nog eventjes van daar ;) je verhalen zijn super! ik wil er ook heen haha.. en met die dolfijnen zwemmen ;) whoowww een geweldige ervaring hey!

meis geniet er nog even van met z'n allen!! zien elkaar gauw!

xxxje

• 29 Januari 2010 - 18:04

Desiree:

Claausie!
    Klinkt allemaal super gaaf wat je doet daar!
    Heel veel plezier nog de laatste dagen!
    Liefs xx