Bay of Islands - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Zaterdag 23 Januari.

Het was vandaag om half 7 opstaan. Want we gingen vandaag met de Dolphin Discoveries boot.
Het heeft even geduurd maar nu kan ik eindelijk dolfijnen kijken en misschien wel met ze zwemmen.
Het kan ook zo zijn dat we vandaag helemaal geen dolfijnen zien, dan mag je een andere keer weer met de boot mee.
Maar we blijven positief dat we wel dolfijnen zien.
Om kwart voor acht moesten we ons melden bij de boot.
Onze boottocht ging van Paihia, Russell, Tapeka Point naar Hole in te rock (Cape Brett) en daarna weer terug langs Urupukapuka Island, Mottura island, Russell en dan zijn we weer in Paihia.
Onderweg zien we gelukkig dolfijnen.
Super om dolfijnen zo in het wild te zien.
Wij zaten op de boot waar je ook met de dolfijnen kon gaan zwemmen. En de kans was er nu om met de dolfijnen te gaan zwemmen. Dus dit was mijn kans en die liet ik niet van mij afpakken.
We kregen uitleg wat we moesten doen. We moesten goed kunnen zwemmen anders hoefde je de zee niet in te gaan. Ik met heel veel diploma's moet dat wel aankunnen om in de zee te kunnen zwemmen.
Daar ging het avontuur dan. Snorkel set op, flippers aan en hup de zee in, toen de dolfijnen weer dichterbij waren. O' ja niet springen want dan zijn de dolfijnen weer weg, want daar schrikken ze van.
We kregen aanwijzingen waar de dolfijnen zaten en daar konden we dan snel heen zwemmen. Je moet natuurlijk wel in het water kijken en niet in de lucht anders zie je ze niet. (Sommige mensen keken namelijk naar de lucht, dolfijnen zwemmen toch echt in het water..)
Wauw het was echt super!!! De dolfijnen zwommen onder en naast mij. Het was echt fantastisch ontzettend mooie dolfijnen zijn het.
Echt een hele mooie en leuke ervaring om tussen de dolfijnen te mogen zwemmen.
We moesten de boot weer op want de dolfijnen waren alweer een heel stuk verder gezwommen. Weer terug op de boot moesten we wachten tot we weer bij de dolfijnen waren. En dan mochten we er weer in, om voor de laatste keer met de dolfijnen te kunnen zwemmen.
Het werd weer tijd om terug te gaan naar de haven en moesten we weer aan boord. Om 12 uur waren we weer in de haven van Paihia.
Het was echt super gaaf!! Weer een ervaring rijker. :)
Nog even wat gegeten bij de haven. Daarna zijn we weer terug gelopen naar het appartement waar we sliepen. We blijven namelijk nog een nacht in Paihia slapen. We kregen nu alleen een ander appartement in het Swiss Chalet.

's Middags zijn we naar Waitangi gelopen, het was niet zo heel erg ver lopen.
Daar zijn we naar Waitangi national trust geweest.
Dat is de plaats waar op 6 Februari 1840 het " Verdrag van Waitangi" door de leiders van diverse Maori stammen en door luitenant Gouverneur Hobson namens Koningin Victoria ondertekend werd.
Er staat ook een Maori oorlogskano. deze werd in 1940 gebouwd ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van het verdrag.
De kano is 35 meter lang en er is een bemanning van 80 roeiers nodig.
Er staat ook nog een Maori ontmoetingshuis en een verdragshuis.
Dit was allemaal wel heel erg interessant om te zien.

De rest van de dag hebben we het lekker rustig aangedaan.
Vandaag eindelijk een dag niet in de auto gezeten dat was ook wel een keer lekker.
Erik en Michael hebben de auto nog even gewassen, er waren namelijk wat klachten gekomen dat de auto naar vis stonk. :S Dan maar even wassen is de auto ook weer schoon.

Zondag 24 Januari.

Het was vandaag uitslaap ochtend.
Om tien uur zijn we richting Kerikeri en Waipapa gereden.
We zijn als eerste naar de Haruru Falls geweest. Daarna zijn we doorgereden naar de Farmers market in Kerikeri. Waar onder andere veel food te vinden was.
Na de markt zijn we verder gereden naar de Visit Historic Nortland.
Daar staat de Stone Store en de Kerikeri Mission House (Kemp's House).
Ze hadden daar ook een park met een hele mooi boom, waar je lekker in kon zitten. Boekje erbij en ik vermaak mij wel. :)
Na een poosje daar te hebben gezeten en te hebben rondgekeken, zijn we verder gereden naar Rainbow Falls reserve. Dit was een hele mooie waterval. Even een poosje bij de waterval gezeten.
Het werd tijd dat we weer richting het appartement reden. Ja we slapen nog 1 nachtje in het Swiss Chalet. Dit wordt echt de aller laatste nacht.
Om tien over vier moeten we ons namelijk in de haven melden.
Erik, Michael en ik gingen namelijk met de Mack Attack. Dit is een super snelle boot. Na ons daar te hebben gemeld kregen we allemaal een regenjas aan, want je kan onderweg wel eens nat worden.
Ontzettend mooi uitzicht hadden we op de boot. Onderweg kwamen we nog dolfijnen tegen. De skipper had de motor even uitgedaan zodat we even naar de dolfijnen konden kijken. Daarna zijn we doorgevaren naar Hole in te Rock. Mooi gat zit er in de rock. Na daar te zijn geweest ging de boot weer terug naar de haven van in Paihia. De boot tocht duurde 1,5 uur. Dit was echt een geweldige trip met de Mack Attack.
Het was al zes uur geweest, even een plekje opgezocht waar we konden eten. Het werd het restaurant waar we al twee keer eerder hadden gegeten, dus de derde keer zullen we daar vast ook goed eten krijgen. Maar helaas dit keer was het wat minder, alles liet maar op zich wachten. Na een uur kregen we pas het voorgerecht waarvan ook nog eens 1 soep miste. Naja die soep hoefden we ook niet meer. Daarna duurde het nog een poos voordat we ons hoofdgerecht kregen. Ondertussen al een paar keer aan de bediening gevraagd waar het bleef. Binnen twee minuten zou het er zijn. Niet dus..:S
We kregen van de bediening gratis drinken omdat het allemaal zo lang duurde. Ondertussen kwamen er steeds meer gasten en die hadden binnen 20 minuten hun eten al. en wij moesten anderhalf uur wachten. Eindelijk kregen we ons hoofdgerecht. En dan klopte bij twee van ons het gerecht ook nog niet eens. Erik heeft de bediening hier maar even op aangesproken. De vrouw barstte bijna in tranen uit. Ze zou de koks er op aanspreken want het is eigenlijk hun fout.
Ons dessert hebben we maar ergens anders genuttigd. Lekker ijsje gehaald.
Na het ijsje nog maar even relaxen in de spa pool.

Zo dit was alweer een heel verhaal.
Ik ben blij om te horen dat jullie mijn verslagen met plezier lezen. :)
Tot gauw!

Liefs,
Claudia

• 27 Januari 2010 - 11:29

Esther:

heej claudia,

zo te lezen vermaak jij je daar prima haha. volgens mij hebben julie iedere dag wel een druk programma. het is erg leuk om je op deze manier te volgen. nou, geniet nog even van de latste dagen!!!

xxxxxx esther

• 27 Januari 2010 - 12:33

Ina:

Hallo allemaal,
    Wat een ervaring om met de dolfijnen te mogen zwemmen. Vindt het verslag heel leuk om te lezen en de foto's zijn ook heel mooi.Geniet nog van de paar dagen met Erik en doe ze allemaal de groetjes.

Ina & Erwin