Naar het noorderlijkste puntje van New Zealand - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Naar het noorderlijkste puntje van New Zealand - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Naar het noorderlijkste puntje van New Zealand

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vrijdag 22 Januari,

Heerlijk vanochtend even in mijn uppie een strandwandeling gemaakt. Het zonnetje scheen er al mooi bij.
Maar gauw weer naar het appartement, want er moest nog gegeten worden.
Om 9 uur gingen we rijden, onze reis ging naar Cape Reinga het noordelijkste puntje van New Zealand.
Onderweg zijn we in Kaitaia even gestopt, daar hebben we even in een informatie centrum gekeken en wat foldertjes meegenomen.
In Awanui hebben we even een kopje koffie/thee gedronken. Daar zat ook een beeldhouwer, ze maken van Kauri hout beelden. Dat Kauri hout heeft 30.000 tot 45.000 jaar in het moeras gelegen. ze maken daar nu mooie beelden van en je moet er aardig wat New Zealandse dollars voor betalen.
We zijn doorgereden naar het Rarawa Beach. Het uitzicht is daar prachtig. Mooi helder blauwe water, wit strand en ontzettend mooie schelpen.
Het was al 1 uur geweest dus tijd voor de lunch pauze. Zo konden we nog even wat langer genieten van het mooie uitzicht.
We waren nog lang niet op het Noordelijkste puntje dus ging onze reis weer verder.
Eindelijk waren we dan aangekomen in Cape Reinga. Daar staat de vuurtoren 'Te Rerenga Wairua' er staat ook een wegwijzer met een aantal hoofdsteden van een aantal landen er op en de bijbehorende aantal af te leggen km's om daar te komen.
Het uitzicht wat je daar hebt is ontzettend mooi. Twee zeeën die bij elkaar komen. Alles wat je daar ziet is prachtig weet niet goed hoe je het allemaal moet omschrijven. Eigenlijk moet je dit gewoon zelf gezien hebben.
Na Cape Reinga zijn we een stuk terug gereden en zijn we naar de zandduinen gereden.
Erik is dwars door een rivier heen gescheurd bijna nog een slippertje gemaakt en daarna de auto geparkeerd in de zandduinen.
Erik wou even kijken of hij ook met de auto Parijs Dakar kon doen in de duinen van New Zealand. Maar helaas is de auto niet verzekerd voor zandduinen.
En ja toen moesten we allemaal uitstappen om de auto uit de zandduinen te drukken.
Haha.. dat dachten jullie zeker dat we dat gingen doen! We gingen mooi foto's maken.
Daarna op het strand aangekomen gingen we als een kanonskogel er van door.
Ja de kilometer teller stond wel op 160 km. We ging dwars door de riviertjes die over het strand liepen naar de zee.
(En ja alle veerpoten zijn nog heel).
Onze tocht over de beach begon bij Sand Dunes en ja toen kwamen we bij Bluff en daar moesten we over de rotsen. want de zee was nog niet ver genoeg terug getrokken om gewoon verder over het strand te rijden. Tja gingen we dat redden of niet over die rotsen heen? Maar eerst even kijken of we er over heen konden. Dat lukte wel. De eerste twee pogingen mislukten. Bij de derde keer kwam de auto er eindelijk over en konden we onze tocht langs de beach verder voortzetten. Onze Ninety Mile Beach tocht eindigde bij Ahipara. Vanaf daar zijn we weer verder gereden naar Paihia.
We overnachten weer in het Swiss Chalet. Vanavond nog even lekker in de Spa pool geweest. Daarna was het wel tijd om de ogen te sluiten voor een goeie nachtrust.

Liefs,
Claudia

• 24 Januari 2010 - 20:54

Chris En Monique:

Tja, het was vast wel in 1 keer gelukt met een VW :-)

• 24 Januari 2010 - 20:57

Marjoke:

Hoi hoi ik volg elk verslag dat je schrijft maar deze nodigt uit om te reageren hahaha..zo schep je iemand uit de sneeuw hahaha en zo moet je iemand uit de zandduinen drukken hahaha.
    nou geniet maar lekker. Ziet er allemaal heel gezellig en vooral mooi uit.

lieve groeten Marjoke

• 25 Januari 2010 - 10:17

Roelie:

Wat doe je toch voor gekke dingen
    Wil je even bedanken voor de Trollbeads bedel voor mijn verjaardag. Je was er wel niet maar je kado was er wel via Robert
    Geniet nog van je laatste week en plaats nog even weer wat foto.s kunnen we hier ook weer geniet van de warmte. Op het moment dat ik dit tik sneeuwt het weer in Nw-Weerdinge.
    gr Roelie

• 25 Januari 2010 - 12:07

Albert & Brigitta:

Leuk jullie verhalen weer te lezen. Ha, ha....jullie maken er een (auto)rodeo van.
    Het is hier maandag 25 januari 1300 uur en jullie liggen waarschijnlijk op één oor. Volgende week maandag zitten jullie alweer in het vliegtuig en vertrekken bijna.
    Het is hier koud hoor. Gisteren weer veel sneeuw gevallen.
    Geniet nog maar even heerlijk van dit mooie land en het veel warmere weer. Ook wij zien natuurlijk graag nog wat foto's.

• 25 Januari 2010 - 18:06

Fam.Huizinga:

Hallo Allemaal,
    Hier in Denemarken is het ook erg koud(-10 de afgelopen nacht brrr...)
    Is het wel vertrouwd dat Erik rijdt?(doe hem de groeten van ons).Volgens ons gaat ook de tijd veel te snel,geniet nog maar even van het laatste weekje en....het mooie weer.
    Vele groetjes van Dennis,Richard,Bouke en Trijntje.

• 25 Januari 2010 - 18:42

Rinskje:

heey hoi Ik lees met veel plezier je reisverslagen Wat beleef jij daar leuke dingen zeg Maar kom je wel heel weer thuis met die gekke broer van je Even parijs dakar nabootsen haahahahaNou meid geniet er nog maar lekker van en wat lief dat je nog aan mijn verjaardag dacht groetjes Rinskje

• 26 Januari 2010 - 10:34

Jan Bron:

Hoi Claudia,

Wat is het een mooi land met hieren daar wat hollandse dingen.
    ik zou zo met je willen ruilen.
    En wij maar ploeteren hier in Norg.

Nog een fijne tijd daar.
    Hartelijke groet vanuit het koude Norg, Jan Bron.