Bij Erik thuis - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Bij Erik thuis - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Bij Erik thuis

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Arapuni

Vandaag is de laatste nacht bij Erik thuis, morgen vertrekken we richting het Zuidereiland.
Eerst maar even hoe de afgelopen dagen waren.

7 Januari,
Deze dag hebben we niet veel gedaan, het was echt een dag om bij te komen van de lange reis die we hebben gemaakt.
We hebben even de omgeving bekeken bij Erik thuis en het ziet er echt prachtig uit. Één ding is zeker het is hier ontzettend heuvelachtig.
Verder zijn we de hele dag bij huis gebleven. 's Avonds gezellig bij mekaar gezetten. Natuurlijk hadden we ook nog cadeautjes mee voor Erik, nu was de tijd dat hij ze mocht uitpakken. En het is een wonder alle cadeautjes zijn heel overgekomen, want meer als de helft was breekbaar. Hij is ontzettend blij met de cadeautjes die hij heeft gekregen. Namens Erik iedereen bedankt voor de cadeautjes.

8 Januari
Het is vandaag de dag de we onze auto kunnen halen. Maar omdat we die toch pas vanaf 12 uur op konden gaan halen zijn we eerst wezen shoppen in Hamilton. Hier hebben we ook al het één en ander aan souvenirs gekocht. Want ja je weet maar nooit of we hier nog weer terug komen.. Nog even wat in Hamilton gegeten want we vergingen van de honger. Krijg je he.... als er sommigen zijn die te lang naar souvenirs kijken. (daar val ik echt niet onder hoor of toch wel??) Na het eten meteen onze huur auto gehaald. We hadden keuze uit 2 auto's. En ik dacht natuurlijk we krijgen de Ford Territory omdat die auto op het papier stond. We hadden ook nog een andere keus en dat was de Toyota v6. Alle 2 de auto's even van binnen bekeken. En ja we gaan toch voor de Toyota, wil namelijk geen Ford rijder worden. haha.. het liefst reed ik natuurlijk een VW. Maar helaas. Nou wijk ik toch wel een beetje af van waar ik was gebleven. Ja de Toyota is het geworden. Nou gauw naar huis want Erik moest weer melken. Michaël mocht de Toyota naar huis rijden. Was wel even wennen want dit is een automaat maar hij heeft de tocht overleeft.

's Avonds zijn Michaël, Erik en ik (Claudia) naar de Bleu Springs geweest. Daar hebben we een heel stuk gewandeld. Ik kan jullie vertellen het uitzicht is daar prachtig. Eigenlijk moet je het met eigen ogen zien. Kun je het zelf ervaren hoe het daar is. Erik wou graag mijn camera ook even uitproberen, vooruit dan maar. Hij kan al best mooie foto's maken. Helaas lukt het mij nog niet altijd om mooie foto's te krijgen. We blijven oefenen, gelukkig heeft de rest ook een camera mee. Het werd al weer gauw donker en dus hebben we niet de hele route kunnen lopen want we moesten ook weer terug anders kwamen we nooit weer bij de auto. Toen zat deze dag er ook alweer op wat gaat de tijd toch snel.

9 Januari
Vanochtend keek ik uit het raam en ja hoor daar zat een konijntje. Ik dacht die wil ik op de foto hebben maar zodra ik mijn camera heb zal het konijntje wel weg zijn. Nee hoor hij zat er nog. En bleef ook mooi zitten echt een fotomodeltje was het.

Vandaag zijn we naar Mount Maunganui geweest. We hadden namelijk mooi weer vandaag en hebben we besloten om naar het strand te gaan. Met z'n allen naar Mount Maunganui, onderweg nog een tussen stop gemaakt boven op de berg. Daar hadden we mooi uitzicht over het land. Natuurlijk weer wat foto's genomen, daarna weer verder richting het strand. Wat hebben ze daar toch een mooie blauwe zee. Natuurlijk ook maar even een nieuwjaarsduik genomen. We hebben een stuk over het strand gewandeld. kan niet anders zeggen dan dat het een mooi uitzicht is. Nog even lekker liggen bakken op het strand. Nog even een broodje gegeten en weer richting huis want ja de koeien moeten ook weer gemolken worden.

Na het avond eten zijn we met z'n alleen naar Maungatautari geweest. Dat is de berg waar we uitzicht op hebben als we bij Erik thuis zijn. Het is net of je de berg ingaat, want je moet door een poort. Ooh ja en er mogen geen muizen naar binnen dus controleer je tas goed. Alsof ik een muis in mijn tas heb. Als je daar naar binnen gaat lijkt het één grote oerwoud, maar zeker een hele mooie plek om te wandelen. Zoveel verschillende soorten bomen. Er is ook een plek waar ze een toren hebben gemaakt, daar kun je dan mooi over de bomen heen kijken, niet over alle want er staan er genoeg die nog vele malen groter zijn dan het torentje. We hebben niet een hele lange route genomen want dan waren we er nu nog niet weer geweest. We willen daar ook niet in het pikke donker lopen. Toch hebben we daar nog wel meer als een uur gelopen.
Was weer een mooie omgeving om te zien.

Nu ga ik dan toch maar op bed. Morgen gaat onze tocht verder en komen we later weer bij Erik terug. Als het goed is gaan we maandag met de boot over naar het Zuidereiland.

Liefs, Claudia

• 09 Januari 2010 - 11:58

Allard:

Wow, wat gaat dat allemaal snel! Het leven gaat hier gewoon rustig zijn gangetje, we zitten te kleumen bij -10, nog amper beseft dat je al aangekomen was, dus heb de reisverslagen maar even teruggelezen ;)
    Die auto die je nu hebt is zo te zien ook niet heel vervelend toch? Dan maar 'ns geen VW, is ook wel eens goed voor je, anders wordt je eenkennig.

Enneh, waar is nu de foto van het konijntje? :P

Veel plezier en ook de groeten daar natuurlijk!

• 09 Januari 2010 - 19:40

JoYvLi:

Hier even een berichtje uit het zeer koude Veenhuizen. Johan weet niks te vertellen ... dat is toch ook wat. Gelukkig typ ik. We zijn blij voor jullie dat jullie er eindelijk zijn, wat een reis. Kan me voorstellen dat je geen Ford-rijder wil worden, wie wil dat nu wel? We blijven jullie volgen via deze site. Heeft Erik met nieuwjaar ook nog een voicemail gehad van ons?
    Groetjes van Johan, Yvonne en Lisanne

• 09 Januari 2010 - 21:53

Ina & Erwin:

Blij dat de kado's heel zijn aan gekomen,ze waren in iedergeval goed ingepakt.
    Een Ford rijden is nog niet zo erg hoor .......maar deze Toyota is ook niet slecht.Verder veel plezier met z'n allen op het Zuider eiland en we blijven je volgen de groetjes aan iedereen en tot de volgende ronde

• 10 Januari 2010 - 08:33

Rinskje:

Hoi Claudia Wat heb je daar mooi weer zeg En lekker naar het strand .Hier hebben we dikke sneeuwstormen en het is snachts wel -12 dus geniet jij maar van het mooie weer en de prachtige omgeving daar Ik blijf je verslag volgen dikke tuut rinskje

• 10 Januari 2010 - 14:36

Chris En Monique:

Hoi meis,

Mooie foto's tot nu toe. Tja een muis in je tas zit je ook niet op te wachten. Geniet van het heerlijke weer (wij hebben immers nog steeds sneeuw). Nieuwsgierig naar je volgende bericht, blijven we elke dag even kijken.

Lfs..

• 11 Januari 2010 - 10:38

Wim:

Claudia,

Leuk je verslag te lezen.
    Als je op het zuidereiland richting Kaikoura rijd let dan op de kust strook....er zijn daar veel Seals (zeeleeuwen) te zien.
    Veel plezier,
    Wim.