Vertrek en Aankomst - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu Vertrek en Aankomst - Reisverslag uit Arapuni, Nieuw Zeeland van Claudia Tapken-Dermois - WaarBenJij.nu

Vertrek en Aankomst

Door: Claudia Dermois

Blijf op de hoogte en volg Claudia

07 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Arapuni

Hallo Allemaal,

Eindelijk maar toch zijn we nu eindelijk in New Zealand. jaja wat een reis.. Ik zal dan maar bij het begin van de reis beginnen.

5 Januari
Om half 6 's ochtends ging de wekker. Ja.. tijd om op te staan. gauw nog checken of je alles mee hebt. Half 7 zouden we met de taxi vertrekken naar schiphol. gelukkig kwam de taxi al om 6 uur want ja op sommige plekken waren de wegen glad. We verwachten een busje maar helaas kwam de taxi chauffeur met een station auto. De koffers pasten er net allemaal in. Maar of het achterin met zijn drietjes nou zo comfortabel zat kan ik nou niet zeggen. Het was niet echt ruim.. En dan staat je bij Almere ook nog eens in de file wat een hel. Wat was ik blij dat ik er uit kon bij schiphol. Eindelijk benen strekken. Gelukkig dat we optijd waren vertrokken want we hadden nog een half uur om in te checken. En ja toen waren we twee tickets kwijt, nou dat is niet echt een pretje. Uiteindelijk toch gevonden. Moet ik nou ook zeggen waar. Hmm nou vooruit dan maar.. Ze zaten gewoon in de handbagage van Michael. Gauw inchecken en daarna aan een heerlijk kopje thee.

We mochten eindelijk het vliegtuig in en vertrokken met een vertraging van 40 minuten later dan gepland. Wat een luxe in het vliegtuig zeg. Een eigen tv'tje waar van alles op zit. je kon films kijken, spelletjes spelen, talen leren etc. We kregen van alles te eten in het vliegtuig je kwam echt niks tekort. Zo nu en dan wel even benen strekken want ik ben niet iemand die zolang stil kan zitten. 12 uur later landen we eindelijk op Singapore. Op Singapore moesten we 2,5 uur wachten en konden we weer instappen in het vliegtuig. het scheelde we hoefden niet zover te lopen want we konden bij de zelfde gate waar we uitstapten ook weer instappen.

Toen begonnen we aan de tweede vlucht. Eten kwamen we weer niet te kort. kregen al weer ontbijt en warm eten. Werd echt op en top verzorgd. Deze vlucht toch maar beetje geslapen in het vliegtuig. Maar naar 3 uur had ik toch wel bekeken. Helaas moesten we toen nog 6 uur. Naja dan maar weer slapen. En ja niet te vergeten we moesten ook nog een formulier invullen wat je komt doen in New Zealand etc. Dacht je nou dat ik er wat van snapte. Niet echt want mij Engels is nou niet echt perfect. Toch maar proberen te communiceren met mijn buurvrouw en ja die praat alleen maar Engels. En wat denk je ja hoor we zijn er helemaal uitgekomen. Alles netjes ingevuld.

Eindelijk we gingen landen op Auckland, wat was ik blij eindelijk het vliegtuig uit. Ik kan je vertellen wat er daarna gebeurd, zo gaat het niet op Schiphol. Het formulier wat we in hadden gevuld moest je inleveren en dan werd alles gecheckt wat je had ingevuld. Als alles goed was kreeg je een stempel en kon je verder lopen naar de bagage. Onze bagage lag al op de band dus konden snel verder lopen. Helaas moesten we nog lang wachten voordat we eruit konden want onze koffers moesten ook nog door de scan heen en ja daar stond al een hele rij te wachten. Weer moesten we die formulieren laten zien. En ja hoor ze vroegen of onze schoenen wel schoon waren omdat we van een farm komen. Natuurlijk zijn onze schoenen schoon. Moesten we ook nog vertellen wat we aan food mee hadden in onze koffer. Nou alleen koffie. Eindelijk de koffers door de scan. Ja hoor daar zagen ze dat er laarzen in zaten. Vroegen ze waarom we die laarzen mee hadden. Nou die zijn voor mijn broer die hier woont, zijn ze schoon en nieuw? Nou wat dacht je we nemen smerige laarzen mee in de koffer? Ooh wat zijn die mensen slim. En ja ze zijn splinter nieuw. Nou dan was alles goed en konden we verder lopen. En toen moesten we onze broer opzoeken. Ja hoor daar stond hij tegen een paal. Na 2 jaar zag ik mijn broer weer. helemaal geweldig natuurlijk. Nog even kopje koffie/thee gedronken en wat gegeten want Erik had trek. Meteen even New Zealandse dollars gepint.

En dan denk je natuurlijk dat we er waren! Nee hoor. We moesten nog 2,5 in de auto zitten. Hehe eindelijk waren we dan om half 4 's nachts op de plek van bestemming. Erik liet ons de slaapkamers zien, ik lig gezellig bij Michaël op de kamer. Om 4 uur lagen we dan ook allemaal heerlijk in bed. En dan denk je kan ik lekker even een paar uurtjes slapen. Ben je om 6 uur alweer wakker..
Dan maar even lezen. Na 1,5 uur toch maar uit bed. De korte broek meteen maar uit de koffer gehaald. Buiten alvast wat foto's gemaakt van de omgeving. En net met z'n allen even een ontbeten.
Nu dan maar even de omgeving verkennen.

Hare Mai

Liefs, Claudia en de rest

Iedereen krijgt de groetjes van de kiwi man!

• 07 Januari 2010 - 00:15

Jou Liefje:

Hoi skatje,

Je hebt dus alweer heel wat mee gemaakt onderweg. kon je dat niet allemaal ff via sms vertellen..... hihihih.
    Heb je het er ook al een beetje warm?

dikke zoen.

• 07 Januari 2010 - 08:56

Biancos:

blij dat je veilig aangekomen bent ;) en wat een gedoe hey bij de douane.. afijn nu kan je lekker genieten van de reis! ga alles zeker volgen en wil alles weten + zien als je weer terug bent :P

xxje,

• 07 Januari 2010 - 09:32

Roelie:

nou las dat alles goed is verlopen op wat kleine dingen na. Blijf je volgen. Hoop dat je het naar je zin hebt daar de gr aan iedereen
    Roelie